A-merken tekenen voor Joost


Dit zijn de sessies die een bezoek naar San Francisco meer dan waard maken. In een afgeladen zaal vanochtend presenteerde David Clark, GM en Vice President USA, de strategie van het veelbelovende online televisieplatform Joost. En onthulde de indrukwekkende lijst van adverteerders die staan te trappelen om te adverteren.
Voor degenen die deze hottest start-up nog niet kennen: Joost is een nieuwe manier van tv kijken, waarbij full-screen video wordt gecombineerd met de interactieve en meetbare eigenschappen van van het internet. Joost maakt hierbij, net als Kazaa, gebruik van peer-to-peer en streaming technologie. Of te wel: live voetbal kijken, penalty's beoordelen en chatten met je vrienden. Joost is opgericht door Niklas Zennstrøm en Janus Friis, beide ook verantwoordelijk voor de succesvolle ondernemingen Skype en Kazaa. Elke hot shot in Sillicon Valley en de Bea Area volgt de ontwikkelingen van Joost op de voet. Molblog en
Marketingfacts, maar ook diverse expertblogs, schreven hier al eerder uitgebreid over.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSClarck is heel stellig over de positionering van Joost. "We gaan de televisie-industrie niet aanvallen, integendeel. We gebruiken de krachtige entertainmentkenmerken van tv en combineren deze met het internet". Of te wel Joost is:
1. Interactief ? Een sterke binding tussen consumenten en merken;
2. Meetbaar ? Volledig transparant en toerekenbaar;
3. Segmenteerbaar ? Relevant en hierdoor een hoge attentiewaarde bij gebruikers.
Joost heeft inmiddels een aardige lijst met omroepen die hun content beschikbaar stellen voor het online tv-platform. MTV (niet raar, aangezien Clarck daar jaren heeft gewerkt), Comedy Central, CBS, Viacom, CBS News en Nickelodeon zullen hun programma's aanbieden.
Vandaag onthulde Joost op haar website de lijst met innovatieve adverteerders.
Volgens Clarck zijn de eerste deals getekend met Coca Cola, Unilever, Sony, Intel, P&G, Warner Bros, Nokia, Microsoft, L'Oreal Paris, Kraft, Vodafone en Nike.
Aardig feitje is dat op dit moment wereldwijd 100.000 gebruikers Joost testen. Een beta account kan op uitnodiging worden verkregen. Lukt dat niet, dan kan je altijd een vriendelijke mail sturen naar David [David@joost.com] en je account wordt geregeld. Op dit moment werken meer dan honderd developers in Nederland (jawel, in Leiden) aan het platform. Op mijn vraag waarom ze voor Nederland kozen, antwoordde Clarck: "The Dutch are superior and the co-founder was living in Leiden and enjoyed the town. We flew in the best programmers of the world and so we stayed."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid