Overslaan en naar de inhoud gaan

A-merken tekenen voor Joost

Dit zijn de sessies die een bezoek naar San Francisco meer dan waard maken. In een afgeladen zaal vanochtend presenteerde David Clark, GM…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit zijn de sessies die een bezoek naar San Francisco meer dan waard maken. In een afgeladen zaal vanochtend presenteerde David Clark, GM en Vice President USA, de strategie van het veelbelovende online televisieplatform . En onthulde de indrukwekkende lijst van adverteerders die staan te trappelen om te adverteren.

related partner content for mobile comes here

Voor degenen die deze hottest start-up nog niet kennen: Joost is een nieuwe manier van tv kijken, waarbij full-screen video wordt gecombineerd met de interactieve en meetbare eigenschappen van van het internet. Joost maakt hierbij, net als Kazaa, gebruik van peer-to-peer en streaming technologie. Of te wel: live voetbal kijken, penalty's beoordelen en chatten met je vrienden. Joost is opgericht door Niklas Zennstrøm en Janus Friis, beide ook verantwoordelijk voor de succesvolle ondernemingen Skype en Kazaa. Elke hot shot in Sillicon Valley en de Bea Area volgt de ontwikkelingen van Joost op de voet. en
, maar ook diverse , schreven hier al eerder uitgebreid over.

Clarck is heel stellig over de positionering van Joost. "We gaan de televisie-industrie niet aanvallen, integendeel. We gebruiken de krachtige entertainmentkenmerken van tv en combineren deze met het internet". Of te wel Joost is:

1. Interactief ? Een sterke binding tussen consumenten en merken;
2. Meetbaar ? Volledig transparant en toerekenbaar;
3. Segmenteerbaar ? Relevant en hierdoor een hoge attentiewaarde bij gebruikers.

Joost heeft inmiddels een aardige lijst met omroepen die hun content beschikbaar stellen voor het online tv-platform. MTV (niet raar, aangezien Clarck daar jaren heeft gewerkt), Comedy Central, CBS, Viacom, CBS News en Nickelodeon zullen hun programma's aanbieden.

Vandaag onthulde Joost op haar de lijst met innovatieve adverteerders.
Volgens Clarck zijn de eerste deals getekend met Coca Cola, Unilever, Sony, Intel, P&G, Warner Bros, Nokia, Microsoft, L'Oreal Paris, Kraft, Vodafone en Nike.

Aardig feitje is dat op dit moment wereldwijd 100.000 gebruikers Joost testen. Een beta account kan op uitnodiging worden verkregen. Lukt dat niet, dan kan je altijd een vriendelijke mail sturen naar David [David@joost.com] en je account wordt geregeld. Op dit moment werken meer dan honderd developers in Nederland (jawel, in Leiden) aan het platform. Op mijn vraag waarom ze voor Nederland kozen, antwoordde Clarck: "The Dutch are superior and the co-founder was living in Leiden and enjoyed the town. We flew in the best programmers of the world and so we stayed."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in