Overslaan en naar de inhoud gaan

Game advertising groeit in hype-tempo

Dankzij een stijging van 45% ten opzichte van afgelopen jaar, stijgen de Game advertising uitgaven in de VS in 2007 tot zo'n 369 miljoen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dankzij een stijging van 45% ten opzichte van afgelopen jaar, stijgen de Game advertising uitgaven in de VS in 2007 tot zo'n 369 miljoen euro. In 2011 is dit, zo verwachten onderzoekers van , bijna verdubbeld tot ruim 712 miljoen euro.

Verantwoordelijk voor de enorme groei zijn allereerst het nog altijd uidijende gaming publiek, waartoe inmiddels ook vrouwen en veel 'wat oudere' gamers behoren. Daarnaast spelen ook het stijgende aantal online games en de noodzaak voor ontwikkelaars kosten te drukken een nadrukkelijke rol.

De verhouding tussen In game Advertising en Advergaming is nog altijd in het voordeel van de In game reclame. Ruim 216 miljoen euro wordt in 2007 besteed aan het ín games adverteren. De overige 152 miljoen euro wordt door bedrijven uitgegeven aan het creëren van een specifieke game rondom bijvoorbeeld een merk of campagne.

"De uitdaging zit 'm nu vooral in het standaardiseren van meetbaarheid van de In game advertentie zichtbaarheid. Op zowel platforms als pc's. En zo bepalen wat, waar, het beste werkt," aldus de onderzoekers. In deze laatste uitdaging lijkt me voor de Google/YouTube combinatie een voorname rol weggelegd. Als je het klik- en kijkgedrag van een videokijker kan pakken, moet ook een gamer te doen zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in