Google en Microsoft willen DoubleClick
Wall Street Journal (betaalde toegang) komt vandaag met een vervolg op haar primeur van vorige week toen ze als eerste meldde dat DoubleClick in de etalage staat. Toen werd Microsoft genoemd als belangrijkste gegadigde van dit ooit zo fameuze reclamebedrijf. Nu noemt de WSJ ook Google.
DoubleClick deed volop mee aan de internethype eind 20e eeuw en overleefde die ook min of meer: wel werden de Europese bedrijven verkocht aan AdLink, ook in Nederland. En DoubleClick kocht andere reclamebedrijven in Europa terug, maar niet in Nederland.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaTwee jaar geleden werd investeerder Hellman & Friedman meerderheidsaandeelhouder voor 1,1 miljard dollar. Verschillende onderdelen van DoubleClick zijn inmiddels al voor 550 miljoen verkocht.
Maar nu loopt de prijs van het prijs op door de belangstelling van Microsoft en Google, maar ook van AOL en Yahoo. Die passeert volgens de krant al de 2 miljard dollar.
En dat bij een geschatte omzet over 2006 van slechts 150 miljoen dollar en een winst van pakweg 30 miljoen. Herleven oude dotcom-tijden, of is het ook in Nederland nog veel gebruikte Dart van DoubleClick dat bedrag wel waard?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid