Overslaan en naar de inhoud gaan

Google en Microsoft willen DoubleClick

Wall Street Journal (betaalde toegang) komt vandaag met een vervolg op haar primeur van vorige week toen ze als eerste meldde dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

(betaalde toegang) komt vandaag met een vervolg op haar primeur van vorige week toen ze als eerste meldde dat in de etalage staat. Toen werd Microsoft genoemd als belangrijkste gegadigde van dit ooit zo fameuze reclamebedrijf. Nu noemt de WSJ ook Google.

related partner content for mobile comes here

DoubleClick aan de internethype eind 20e eeuw en overleefde die ook min of meer: wel werden de Europese bedrijven verkocht aan AdLink, ook in Nederland. En DoubleClick kocht andere reclamebedrijven in Europa terug, maar niet in Nederland.

Twee jaar geleden werd investeerder meerderheidsaandeelhouder voor 1,1 miljard dollar. Verschillende onderdelen van DoubleClick zijn inmiddels al voor 550 miljoen verkocht.

Maar nu loopt de prijs van het prijs op door de belangstelling van Microsoft en Google, maar ook van AOL en Yahoo. Die passeert volgens de krant al de 2 miljard dollar.

En dat bij een geschatte omzet over 2006 van slechts 150 miljoen dollar en een winst van pakweg 30 miljoen. Herleven oude dotcom-tijden, of is het ook in Nederland nog veel gebruikte van DoubleClick dat bedrag wel waard?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in