Overslaan en naar de inhoud gaan

Opvallen op de AutoRAI deel 2: OHRA

In deel twee van 'opvallen op de AutoRAI': OHRA
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

was dit jaar als enige grote (auto)verzekeraar aanwezig op de AutoRAI. Na een standaard stand twee jaar geleden, met een gratis veiligheidsvestje bij een offerteaanvraag als lokkertje, besloten ze het dit jaar wat groter aan te pakken. Het 'Kan ie?'-concept van de huidige reclamecampagne werd doorgetrokken naar een online game en een bijpassende stand.

related partner content for mobile comes here

In aanloop op de AutoRAI werd door /ohra-drag-drop-pitstop" title="ohra-drag-drop-pitstop">MediaMonks de game gemaakt. Nu eens een keer geen racespel waarin om het hardst geraced moet worden, maar waar het gaat om de snelste monteur. Via het drag & drop principe moeten beschadigde onderdelen van raceauto's zo snel mogelijk verwijderd worden en moeten er nieuwe banden, neuzen, vleugels en motoren terug worden geplaatst, waarna er op de 'Kan-ie?' button moet worden geklikt. Elke dag winnen de monteurs met de snelste pitstops toegangskaarten voor de AutoRAI. Deelnemers aan de game worden vervolgens uitgedaagd hun wielwisselvaardigheden live te tonen bij de OHRA-stand op de AutoRAI. Missie geslaagd, ik was getriggerd om de stand in ieder geval te gaan bekijken.

Op de AutoRAI is het pitstop idee dus verder uitgewerkt. Op de stand kunnen bezoekers, naast het snel afsluiten van een autoverzekering, een wedstrijdje wielwisselen doen. Een indycar is hiervoor door OHRA aangerukt en op een podium geplaatst. Deelnemers kunnen het hier tegen elkaar opnemen onder begeleiding van, heel verrassend, alweer een aantrekkelijke dame.

Een race-auto wordt wat mij betreft te pas en te onpas gebruikt door bedrijven als metafoor voor bijvoorbeeld snelheid in service en de pitstop voor het optimaal werken in een team. Toch maken de setting, de uitwerking en de combinatie met de online game het wel beter te verteren dit keer. Hiernaast heb ik de snelheid in service van het bedrijf zelf eens mogen ondervinden, dus heeft de metafoor voor mij persoonlijk ook bestaansrecht. OHRA's advies over opvallen op de AutoRAI: kies voor een thema dat aansluit op je (huidige) reclamecampagne, genereer niet alleen tijdens en op de beurs aandacht voor je boodschap én kies voor vrouwen op je stand. Succes verzekerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in