Overslaan en naar de inhoud gaan

Persgroep tevreden over groei Q-music

De Nederlandse radiozender Q-Music, in handen van de Belgische uitgever De Persgroep, ziet snel stijgende reclame-inkomsten en groeiend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'We liggen voor op ons plan om de zender uit de rode cijfers te halen', aldus Christian van Thillo, topman van De Persgroep gisteren bij de presentatie van de jaarcijfers over 2006.
De zender heeft in de doelgroep 20 tot 49 jaar nu een marktaandeel van 9,5 procent.
De cijfers van de uitgever werden negatief beïnvloed door het stopzetten van de gratis Zone-magazines in Nederland.
'We hebben ons vergist in de Nederlandse markt. Of er zijn winkels met meerdere vestigingen, die elders adverteren. Of een middenstander is zo klein dat hij zich beperkt tot een huis-aan-huisblad.'

related partner content for mobile comes here

De Persgroep boekte een omzet van 494 miljoen euro, een stijging van 14 procent ten opzichte van 2005. De netto-winst was met 20,4 miljoen 12 procent hoger dan het jaar ervoor.

Van Thillo noemde de Amsterdamse krant Het Parool ‘financieel gezond’, door de lichte oplagestijging in een algemeen dalende markt. De advertentieomzet steeg vorig jaar met 9 procent, de nettowinst kwam op 1,7 miljoen, bij een omzet van 29 miljoen.

Van Thillo volgt de Nederlandse krantenmarkt op de voet. 'De gratis kranten hebben op de Nederlandse markt brokken gemaakt en ook de rol van Apax bij PCM en de samenwerking van het AD met regionale kranten zijn ongelukkig geweest. Dat zou kunnen leiden tot een nieuwe concentratiebeweging.'
Hij wilde niks kwijt over zijn interesse voor de Nederlandse markt. 'Als zich een mogelijkheid voordoet, zullen we die bestuderen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in