Persgroep tevreden over groei Q-music
'We liggen voor op ons plan om de zender uit de rode cijfers te halen', aldus Christian van Thillo, topman van De Persgroep gisteren bij de presentatie van de jaarcijfers over 2006.
De zender heeft in de doelgroep 20 tot 49 jaar nu een marktaandeel van 9,5 procent.
De cijfers van de uitgever werden negatief beïnvloed door het stopzetten van de gratis Zone-magazines in Nederland.
'We hebben ons vergist in de Nederlandse markt. Of er zijn winkels met meerdere vestigingen, die elders adverteren. Of een middenstander is zo klein dat hij zich beperkt tot een huis-aan-huisblad.'
De Persgroep boekte een omzet van 494 miljoen euro, een stijging van 14 procent ten opzichte van 2005. De netto-winst was met 20,4 miljoen 12 procent hoger dan het jaar ervoor.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVan Thillo noemde de Amsterdamse krant Het Parool ‘financieel gezond’, door de lichte oplagestijging in een algemeen dalende markt. De advertentieomzet steeg vorig jaar met 9 procent, de nettowinst kwam op 1,7 miljoen, bij een omzet van 29 miljoen.
Van Thillo volgt de Nederlandse krantenmarkt op de voet. 'De gratis kranten hebben op de Nederlandse markt brokken gemaakt en ook de rol van Apax bij PCM en de samenwerking van het AD met regionale kranten zijn ongelukkig geweest. Dat zou kunnen leiden tot een nieuwe concentratiebeweging.'
Hij wilde niks kwijt over zijn interesse voor de Nederlandse markt. 'Als zich een mogelijkheid voordoet, zullen we die bestuderen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid