Nieuwe techniek in tv-onderzoek


Het gaat om een techniek die gebruikmaakt van het matchen van audio-samples om het kijkgedrag te registeren. Het is de derde zenderherkenningstechniek die, naast Picture Matching en de VBI-code, door Intomart GfK wordt gebruikt voor het kijkonderzoek.
Audio Matching maakt het onder meer mogelijk om kijkgedrag via moderne tv-apparaten en nieuwe randapparatuur zeer betrouwbaar te meten en te rapporteren. Bas de Vos, directeur van SKO: ‘Door de introductie van deze nieuwe techniek blijft het kijkonderzoek ‘state of the art’ en kunnen we zeker blijven van een zeer betrouwbare meting van het kijkgedrag in een veranderende omgeving met bijvoorbeeld digitale televisie en PVR’s’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet steeds vaker voorkomende ‘uitgesteld kijken’ - bijvoorbeeld via harddisk-recorders - kan met deze nieuwe techniek ook in kaart gebracht worden. SKO bereidt momenteel de integratie daarvan in de reguliere kijkcijfers voor.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid