Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe techniek in tv-onderzoek

De Stichting KijkOnderzoek SKO past sinds een week een nieuwe techniek toe in de kijkmeter van het kijkonderzoek: Enhanced Audio Matching.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om een techniek die gebruikmaakt van het matchen van audio-samples om het kijkgedrag te registeren. Het is de derde zenderherkenningstechniek die, naast Picture Matching en de VBI-code, door Intomart GfK wordt gebruikt voor het kijkonderzoek.

related partner content for mobile comes here

Audio Matching maakt het onder meer mogelijk om kijkgedrag via moderne tv-apparaten en nieuwe randapparatuur zeer betrouwbaar te meten en te rapporteren. Bas de Vos, directeur van SKO: ‘Door de introductie van deze nieuwe techniek blijft het kijkonderzoek ‘state of the art’ en kunnen we zeker blijven van een zeer betrouwbare meting van het kijkgedrag in een veranderende omgeving met bijvoorbeeld digitale televisie en PVR’s’.

Het steeds vaker voorkomende ‘uitgesteld kijken’ - bijvoorbeeld via harddisk-recorders - kan met deze nieuwe techniek ook in kaart gebracht worden. SKO bereidt momenteel de integratie daarvan in de reguliere kijkcijfers voor.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in