De long tail van beste marketeers


Eind 2006 werden we door Time allemaal nog uitverkozen tot Person of the Year. Wat een opsteker was dat. Maar hoe anders is het nu.
Time komt nu met de 100 meest invloedrijke mensen ter wereld. U en ik staan niet in die lijst (maar apenkenner Frans de Waal, die apengedrag met gedrag van mensen vergelijkt, weer wel) en daar kan ik mee leven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTijdschrift voor Marketing heeft ook een top 100 gepubliceerd, die van de beste marketeers. Hier sta ik ook niet bij. En u waarschijnlijk ook niet. En dat is natuurlijk wél zorgelijk.
Toevallig of niet, juist nu komen zowel Psychologie Magazine en het nieuwe Mind Magazine met een themanummer over zelfkennis. Ik moet ze nog lezen, maar ik vermoed dat beiden zullen zeggen dat we moeten erkennen dat we niet in die lijstjes horen. En dat dat helemaal niet erg is.
Moeten we ons daar dan maar bij neerleggen? Dacht het niet! Auteur Elbeth Eilander nodigt ons zelfs uit: 'claim uw plek voor 2008'.
En tot die tijd - we zijn immers marketeers die zichzelf best kunnen verkopen - is er de troost van de Long Tail-hype, pardon, Long Tail-theorie. We zitten namelijk in de Long Tail van beste marketeers. Samen zijn wij, waarde collega's, beter dan die 100 in het lijstje. Jazeker, we staan gedeeld 101e en het doet ertoe!
P.S. Als u dit leest en u staat wél in de top 100: van harte. Maar pas op, uw collega's liggen op de loer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid