Luidruchtig Stir-feestje


Pas als er meer geld op internet omgaat komen er ook meer advertenties. Die intrigerende opmerking van Wim Andrea van Saatchi & Saatchi vingen we nog net op tijdens de mislukte discussie bij het feestje van de Stichting Internetreclame (Stir) gisteren wegens het 1-jarig bestaan.
Eerdere Ipan-bijeenkomsten leerden al dat de jongens en meisjes van de internetbranche in Nederland moeilijk hun mondjes kunnen dichthouden. Wellicht een gebrek aan opvoeding/opleiding. Immers, Bert Kamp, online marketeer van Rabobank, zei in dezelfde discussie dat 'iedere schoolverlater' zo terecht kan in de branche. Ook kennisgebrek is een reden dat internetreclame haar potentie nog niet waarmaakt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRik Rensen, ex-RTL en ex-@Home stopte de discussie die drie kwartier had mogen duren al na 20 hopeloze minuten. Hij had er zichtbaar geen zin in, ook door de herrie.
Wel verstaanbaar was nog het betoog van Peter Wiegman, chef van het Stir-onderzoek, dat helder was als je van een statisticus mag verwachten. Wiegman bracht het nieuws dat het Stir-panel, nu 4.000 leden groot, wordt uitgebreid naar 6.000. En er komt ook een business-to-business meting, dus van bezoek van zakelijke sites. Daartoe komt er op het consumentenpanel nog een 'bult' van 1.000 zakelijke surfers.
Ook gaat de Stir nauwer samenwerken met de NOM (print) en KLO (radio en tv) om tot uniformering van data te komen zodat marketeers bereikcijfers van verschillende media beter kunnen vergelijken.
Rick van der Heiden van MediaXplain kwam niet met de beloofde 'case study' van gebruik van Stir-cijfers, maar hield een warm pleidooi voor gebruik van de 1-jarige. Iedereen vindt de Stir aardig omdat ze zo hard werkt en heeft er een goed woord voor over. Maar ook zijn verhaal mocht het doen met toenemend geroezemoes. Volgende keer maar geen info en feestgedruis koppelen in een disco. Dat werkt niet.
(Overigens schreef ik gisteren elders over de jongste Stir-cijfers: Marktplaats groeit als kool!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid