Overslaan en naar de inhoud gaan

Game industrie richt eigen branchevereniging op

Het Benelux Game Initiative (BGIN) zal vanaf vandaag de belangen behartigen van bedrijven uit de gaming industrie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onafhankelijke branchevereniging wil 'op landelijk en internationaal niveau gesprekspartner zijn voor overheid, investeerders, bedrijfsleven en instellingen'.

related partner content for mobile comes here

BGIN wordt gesteund door de regio Utrecht, onder ander door de Kamer van Koophandel, de Gemeente Utrecht en de Taskforce Innovatie. Utrecht profileert zich al langer als een echte gamestad, door onder meer jaarlijks de te organiseren. Dat wordt nog lastig nu Amsterdam zich meer en meer gaat profileren als .

De game industrie groeit de laatste jaren sterk, zowel in omzet als in arbeidsplaatsen. De Benelux regio is op dit moment een middelgrote speler in Europa, maar heeft veel potentie, en die moet worden uitgebouwd. Daar helpt een branchevereniging bij, aldus de oprichters.

Half april is de eerste algemene ledenvergadering, waarin de doelstellingen en het bestuur zullen worden vastgesteld. Het oprichtingsbestuur bestaat uit: Alexander Fernandez (Streamline Studios) Pieter Slingerland (Coded Illusions) Seth van der Meer (Stichting NLGD).

De eerste volgelingen zijn: Streamline Studios (Amsterdam), Coded Illusions (Rotterdam), PMTC (Diepenbeek, België) Playlogic (Amsterdam), Zylom (Eindhoven), Stichting Nederlandse Gamedagen (Ankeveen), X-form (Utrecht), Woedend! Games (Amsterdam), Van der Have media (Den Haag) en Utrax (Utrecht).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in