Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne voor werving pleeggezinnen

Pleegzorg Nederland is deze week begonnen met een wervingscampagne voor pleegouders met als titel 'Wij zoeken nog een hart met wat ruimte'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er komen jaarlijks meer pleegkinderen bij. Ondertussen wil 80 % van de van de Nederlanders geen pleegkind in huis nemen, zo blijkt uit recent onderzoek van Pleegzorg Nederland. Via , die minimaal twee jaar zal duren, wil de organisatie zoveel mogelijk mensen er bewust van maken dat liefde, veiligheid en zorg voor lang niet alle kinderen vanzelfsprekend zijn. Door op een prikkelende wijze campagne te voeren, hoopt Pleegzorg Nederland dat zich uiteindelijk meer pleegouders aanmelden. Concreet doel is jaarlijks vijfhonderd extra pleeggezinnen.

related partner content for mobile comes here

De uitingen zijn fictieve ontroerende portretjes van kinderen, die op zoek zijn naar een ‘hart met wat ruimte’, zoals een ouder die voor het slapengaan een verhaaltje vertelt, een moeder om mee te winkelen of een vader om mee te spelen.

De oproepen worden geplaatst “op locaties waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten”?. Zo wordt geadverteerd via de advertentieborden in supermarkten, het omroepsysteem in warenhuizen, speurders in advertentierubrieken en via banners op internet. “We verwachten dat we met deze bijzondere aanpak veel mensen aan het denken zetten over het lot van deze kinderen en over de vraag hoe zij hieraan zélf iets kunnen doen,”? aldus woordvoerder van Pleegzorg Nederland Ans van de Maat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in