Campagne voor werving pleeggezinnen


Er komen jaarlijks meer pleegkinderen bij. Ondertussen wil 80 % van de van de Nederlanders geen pleegkind in huis nemen, zo blijkt uit recent onderzoek van Pleegzorg Nederland. Via wervingscampagne, die minimaal twee jaar zal duren, wil de organisatie zoveel mogelijk mensen er bewust van maken dat liefde, veiligheid en zorg voor lang niet alle kinderen vanzelfsprekend zijn. Door op een prikkelende wijze campagne te voeren, hoopt Pleegzorg Nederland dat zich uiteindelijk meer pleegouders aanmelden. Concreet doel is jaarlijks vijfhonderd extra pleeggezinnen.
De uitingen zijn fictieve ontroerende portretjes van kinderen, die op zoek zijn naar een ‘hart met wat ruimte’, zoals een ouder die voor het slapengaan een verhaaltje vertelt, een moeder om mee te winkelen of een vader om mee te spelen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe oproepen worden geplaatst “op locaties waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten”?. Zo wordt geadverteerd via de advertentieborden in supermarkten, het omroepsysteem in warenhuizen, speurders in advertentierubrieken en via banners op internet. “We verwachten dat we met deze bijzondere aanpak veel mensen aan het denken zetten over het lot van deze kinderen en over de vraag hoe zij hieraan zélf iets kunnen doen,”? aldus woordvoerder van Pleegzorg Nederland Ans van de Maat.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid