Overslaan en naar de inhoud gaan

Website onderwijst jeugd in voedselmarketing

De Britse Food Commission lanceerde recent een website om kinderen voor te lichten over de trukendoos van de voedselmarketeer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De organisatie, die zich sterk maakt voor een ban op voedingsmiddelenreclame gericht op kinderen, wil de jeugdige consumenten door middel van de website meer bewust maken van de middelen die de voedselmarketeer gebruikt om zijn producten onder de aandacht te krijgen. Dat maakt hen volgens de Food Commission weerbaarder tegen de ‘overkill aan reclame’, die op hen wordt afgevuurd.

related partner content for mobile comes here

Via de website
" title="
">Chew on This krijgen kinderen uitgebreide informatie voorgeschoteld over reclame, marketing en sport sponsoring. Ook is er aandacht voor de manier waarop gezondheidsclaims en andere informatie op verpakkingen kunnen worden geïnterpreteerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in