Overslaan en naar de inhoud gaan

Belgische Grote Marketing Enquete: marketeers willen meer meten

The House of Marketing en De Stichting Marketing uit België hebben samen een enquête gehouden onder marketeers. Het onderzoek heet, net…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De marketingbudgetten stijgen weer. Althans: de helft van de marketees verwacht dat hun budget weer zal stijgen dit jaar. Vorig jaar was dat nog maar 30 procent. Nu verwacht 14 procent een daling van het budget en dat was in 2005 nog 23 procent.

related partner content for mobile comes here

Producten en diensten lijken steeds meer op elkaar. De marketeers vinden dat marketing het verschil maakt en moet creëren.

Marketeers staan onder druk en kiezen daarom voor meetbare media: DM en online groeien hard. Tv-reclame krijgt klappen. 70 procent denkt dat online dit jaar meer zal krijgen van hun budget en 65 procent verwacht datzelfde voor DM. Maar nog altijd is tv voor een op de vijf marketeers het belangrijkste medium.

Op de vraag welke buzzwords belangrijker worden in 2006, kiest 84 procent voor blogging en 64 procent voor Advergaming. Daartussen staat echter ook nog ‘return on marketing investment’ met eveneens 64 procent.
De Belgische marketeers kennen een aantal buzzwords niet: buzzmarketing wordt door 33 procent niet gekend. 24 procent weet niet wat ‘permission marketing’ is. En één op de vijf heeft nog nooit gehoord van ‘virale marketing’.

Waar liggen ze wakker van? Uiteraard van het gebrek aan onderscheidend vermogen van hun merken. Maar ook geeft 62 procent van de Belgische marketeers aan dat het rendement van de marketingactiviteiten te weinig gemeten wordt en dat daardoor hun aanzien in de boardroom schade lijdt.

In totaal namen 406 marketeers deel aan de enquete.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in