Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen tv-spots loterijen voor zeven uur

Nederlandse loterijen en casino's mogen geen reclame meer maken voor zeven uur 's avonds of in de buurt van scholen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een nieuwe reclamecode voor de kansspelen, die onlangs van kracht werd. Ondanks een verzoek van minister Donner, bevat de code geen beperkingen over de hoeveelheid reclame-uitingen, zo meldt de Volkskrant. Ook mogen de loterijen niet meer van zogeheten opt-out constructies gebruik maken, waarbij deelnemers aan loterijen automatisch meedoen met een extra trekking, tenzij zij zich daarvoor speciaal afmelden.

related partner content for mobile comes here

De regeling is al sinds 15 februari in werking, maar de minister heeft de Tweede Kamer nog niet over de code geïnformeerd. Ondanks het ontbreken van door de minister gewenste kwantitatieve beperkingen, verwachten de loterijen en casino's dat de minister tevreden zal zijn. ‘De restricties die nu in de code staan, zullen invloed hebben op de hoeveelheid reclame die we kunnen maken’, zegt directeur Tjeerd Veenstra van de Lotto.
‘Tussen 2002 en 2004 zijn de reclame-uitgaven van de kansspelen al met 9 procent gedaald’, zegt ook woordvoerder Wim van Erve van Holland Casino.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in