Geen tv-spots loterijen voor zeven uur
Dat blijkt uit een nieuwe reclamecode voor de kansspelen, die onlangs van kracht werd. Ondanks een verzoek van minister Donner, bevat de code geen beperkingen over de hoeveelheid reclame-uitingen, zo meldt de Volkskrant. Ook mogen de loterijen niet meer van zogeheten opt-out constructies gebruik maken, waarbij deelnemers aan loterijen automatisch meedoen met een extra trekking, tenzij zij zich daarvoor speciaal afmelden.
De regeling is al sinds 15 februari in werking, maar de minister heeft de Tweede Kamer nog niet over de code geïnformeerd. Ondanks het ontbreken van door de minister gewenste kwantitatieve beperkingen, verwachten de loterijen en casino's dat de minister tevreden zal zijn. ‘De restricties die nu in de code staan, zullen invloed hebben op de hoeveelheid reclame die we kunnen maken’, zegt directeur Tjeerd Veenstra van de Lotto.
‘Tussen 2002 en 2004 zijn de reclame-uitgaven van de kansspelen al met 9 procent gedaald’, zegt ook woordvoerder Wim van Erve van Holland Casino.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid