Overslaan en naar de inhoud gaan

Het gaat stukken beter met de internetbureaus

De Nederlandse internetbureaus laten volgens Heliview bijzonder gezonde omzet -en winstcijfers zien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Nederlandse internetbureaus laten volgens bijzonder gezonde omzet -en winstcijfers zien.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit recent marktonderzoek in opdracht van , het platform waar het merendeel van de interactieve marketingbureaus bij is aangesloten.

De gemiddelde jaaromzet nam in 2005 met 20 procent toe en de bruto winst groeide zelfs 73 procent ten opzichte van 2004.

Momenteel neemt de vraag naar web development en online concepten weer toe, waardoor de internetbureaus ook in aantal werknemers sterk groeien. Jaarlijks neemt het gemiddeld aantal werknemers sinds 2003 met ruim 20 procent toe en er is sprake van een sterkere klantenportefeuille.

De Nederlandse markt voor internetbureaus in 2005 was circa 200 miljoen euro groot. Meer dan 50 procent hiervan werd gerealiseerd door de PIBN leden. Kijkend naar de markt voor IT-services in Nederland, blijkt dat interactieve bureaus zorgdragen voor bijna 8 procent van het totale marktvolume.

De verwachting is dat dit in 2006 ruim 10 procent zal zijn. De bureaus realiseren momenteel betere groeicijfers dan de IT-services markt als geheel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in