Overslaan en naar de inhoud gaan

C1000 in zwaar weer

De supermarktoorlog die Albert Heijn voert, heeft zusterbedrijf C1000 aan de rand van de afgrond gebracht. Een groot deel van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op dit moment kampen tientallen vestigingen van C1000 met liquiditeitsproblemen, zo blijkt uit een publicatie in het vakblad Distrifood. De C1000-keten is onderdeel van het bedrijf Schuitema, dat voor 73 procent eigendom is van Ahold. C1000 opereert geheel onafhankelijk van Albert Heijn.

related partner content for mobile comes here

Een woordvoerder van Schuitema betreurt het dat de gegevens naar buiten zijn gekomen. ‘Dat had niet gemoeten. Als een ondernemer bij Schuitema op de debiteurenlijst staat, draait de winkel niet rendabel. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Bijvoorbeeld aanloopverliezen door ombouwoperaties.’ Verder wil hij niets zeggen.

C1000 verloor in de laatste drie maanden van 2005 een fors gedeelte van zijn marktaandeel. Het supermarktconcern begint binnenkort ‒ evenals Albert Heijn ‒ een experiment met een nieuwe winkelformule, een zogenaamde ‘nieuwste generatie supermarkt’ in Nuenen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in