Overslaan en naar de inhoud gaan

iDeal is Top 2005

De uitslag van de Top en Flop van 2005 is bekend! Winnaar is iDeal. De nieuwe standaard voor internetbetalingen van de Rabobank, ABN Amro,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de maand december kon u op bepalen welke in de Top of Flop-rubriek gepresenteerde productintroductie de Top van 2005 was, en welke de Flop. De competitie bleek een gelopen race voor iDeal. Een tweede plek is ingeruimd voor PerfectDraft (21 procent), de Unox Stampotten (14 procent) nemen een derde plaats in.

related partner content for mobile comes here

De Flop van 2005 laat een opmerkelijke uitslag zien: PerfectDraft staat hier bovenaan met 26 procent, gevolgd door Oral B Brush Aways (14 procent) en de Gillette M3 Power (11 procent). De thuistapinstallatie van Inbev en Philips kon in september vorig jaar nog rekenen op 82 procent Top-stemmen.

Rene Bergmans, marketing manager Inbev Nederland zegt in een reactie: 'Als ik afga op de eerste vier maanden na introductie en hetgeen er in de pijplijn zit voor 2006, heb ik alleen maar positieve verwachtingen. In december hebben we apparaten uit het buitenland moeten laten komen om aan de enorme vraag te voldoen en ook de produktie van de PerfectDraft vaatjes kan de vraag niet bijbenen. We hebben daarom ook een oproep aan de consument gedaan om de vaatjes zo snel mogelijk weer in te leveren, en over enkele weken starten we in de Dommelsche Bierbrouwerij met een nieuwe, extra productielijn voor PerfectDraft.'

Over de rechtszaak die Heineken vlak voor introductie aanspande, zegt hij: 'Dat kwam op een gevoelig moment, zo vlak voor de introductie. Maar na de positieve uitspraak begon de verkoop pas echt goed. De hele gebeurtenis heeft achteraf gezien voor een groei in de merkbekendheid gezorgd. Trouwens, PerfectDraft is momenteel ook booming in Duitsland, Belgie en Luxemburg.'

Meer over de verkiezing is te lezen in het februarinummer van Tijdschrift voor Marketing. Reacties op de uitslag kun u achterlaten op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in