DE verliest kort geding over online reclame


Ook het gebruik van Douwe Egberts in de tekst van deze advertenties en het gebruik in de metatags wilde de koffiebrander tegenhouden. Hiermee wilde Douwe Egberts de internetadvertenties van haar eigen dealer blokkeren.
Capriole Coffee-Service verkoopt een breed assortiment koffie en koffieautomaten van diverse A-merken zoals Douwe Egberts, Nescafé, Illy en Max Havelaar. Om meer bezoekers te krijgen voor haar site adverteert de koffieleverancier bij onder andere Google, Ilse, Lycos en MSN met alle merken uit haar assortiment.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens de rechter mag Capriole Coffee-Service op dezelfde wijze blijven adverteren en maakt het bedrijf op geen enkele wijze inbreuk op het merkrecht van Douwe Egberts. ‘Capriole maakt gebruik van de mogelijkheden die het internet biedt om hoog op de resultatenpagina's te komen en daardoor de kans te vergroten dat de eigen website bezocht wordt.’
'Ik ben zeer tevreden met de uitspraak. Mijn overgrootvader maakte in 1926 al reclame voor de Douwe Egberts producten uit ons assortiment' zegt Pascal Ultee, commercieel directeur van Capriole Coffee-Service. 'In de afgelopen 80 jaar hebben we met Douwe Egberts geadverteerd in folders, op briefpapier, auto’s et cetera. Ook op internet doen we dit en zijn we zeer succesvol. We besteden veel aandacht aan onze website en zijn op internet vaak beter te vinden dan de grote multinationals (ANP).’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid