Overslaan en naar de inhoud gaan

DE verliest kort geding over online reclame

Douwe Egberts heeft het kort geding verloren wat het had aangespannen tegen een van haar dealers voor de zakelijke markt. Capriole…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook het gebruik van Douwe Egberts in de tekst van deze advertenties en het gebruik in de metatags wilde de koffiebrander tegenhouden. Hiermee wilde Douwe Egberts de internetadvertenties van haar eigen dealer blokkeren.

related partner content for mobile comes here

Capriole Coffee-Service verkoopt een breed assortiment koffie en koffieautomaten van diverse A-merken zoals Douwe Egberts, Nescafé, Illy en Max Havelaar. Om meer bezoekers te krijgen voor haar site adverteert de koffieleverancier bij onder andere Google, Ilse, Lycos en MSN met alle merken uit haar assortiment.

Volgens de rechter mag Capriole Coffee-Service op dezelfde wijze blijven adverteren en maakt het bedrijf op geen enkele wijze inbreuk op het merkrecht van Douwe Egberts. ‘Capriole maakt gebruik van de mogelijkheden die het internet biedt om hoog op de resultatenpagina's te komen en daardoor de kans te vergroten dat de eigen website bezocht wordt.’

'Ik ben zeer tevreden met de uitspraak. Mijn overgrootvader maakte in 1926 al reclame voor de Douwe Egberts producten uit ons assortiment' zegt Pascal Ultee, commercieel directeur van Capriole Coffee-Service. 'In de afgelopen 80 jaar hebben we met Douwe Egberts geadverteerd in folders, op briefpapier, auto’s et cetera. Ook op internet doen we dit en zijn we zeer succesvol. We besteden veel aandacht aan onze website en zijn op internet vaak beter te vinden dan de grote multinationals (ANP).’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in