Overslaan en naar de inhoud gaan

Het gezicht van China

De cosmeticamarkt in China is booming. Procter & Gamble doet er goede zaken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds het Chinese regime begin jaren ’90 ophield het gebruik van cosmetica bij vrouwen te ontmoedigen, is de make-up er niet aan te slepen. Beauty is China’s snelst groeiende markt, aangewakkerd door stijgende inkomens en koopkracht. Zo’n 90 miljoen Chinese vrouwen besteden ruim 10 procent van hun inkomen aan make-up, gezichtscrèmes, shampoo en dergelijke. Vooral in het hippe Shanghai, waar de vrouwen 50 keer meer aan cosmetica uitgeven dan vrouwen wereldwijd.

related partner content for mobile comes here

Terwijl merken als L’Oréal, Shisheido en Estée Lauder de strijd aanbinden om een stukje van de markt, is Procter & Gamble er veruit de marktleider. Het bedrijf zet er jaarlijks 20 miljard om, waarvan 70 procent in cosmetica en verzorging. In andere landen is dat 50 procent. Maar er is nog meer dan voldoende ruimte om te groeien. Bijvoorbeeld door plattelandsvrouwen te bewegen hun haar dagelijks te wassen in plaats van één keer in de week. En ze vervolgens aan de conditioner te krijgen, en uiteindelijk natuurlijk ook aan de gel, mousse en kleurspoelingen.
Er zijn ook Chinese bedrijven op de markt, zoals Shanghai Herborist Cosmetics, die zich positioneert met ‘traditie’ als troefkaart. Veruit het meest in trek bij Chinese vrouwen zijn producten om de huid bleker te laten lijken.

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in