Overslaan en naar de inhoud gaan

DM neemt forse hap uit marketingbudget

De bestedingen aan direct marketing als onderdeel van het totale marketingbudget zullen in het eerste kwartaal van 2006 met 44 procent…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek laat zien dat post, de eigen website en e-mailmarketing de belangrijkste DM-kanalen zijn. Post neemt 28 procent van het DM-budget voor z'n rekening, de eigen website 18 procent, en e-mailmarketing 15 procent. De respondenten verwachten komend kwartaal weer meer geld aan e-mailmarketing te besteden (in het vierde kwartaal van 2005 lag die verwachting op 13 procent).

related partner content for mobile comes here

Een kwart van de marketeers zal in 2006 virale marketing inzetten. Daarop volgen RSS (21 procent) en weblogs (20 procent). In het vierde kwartaal van 2005 gaf nog maar 7 procent aan met RSS aan de slag te zullen gaan. Viral marketing stond op dat moment op 13 procent en weblogs op 11 procent.

Een nieuwe vraag in het onderzoek was dit keer de openingsratio en klikratio van acties op eigen e-mailbestanden. Voor zowel de e-mailnieuwsbrief als de actiemailing geldt dat slechts een kwart van de respondenten de mailing opent. Vervolgens klikt maar liefst 15 procent door.

Allard Frederiks, hoofdredacteur van vakblad Adforesult: ‘2006 wordt een interessant jaar voor direct marketing. Ten opzichte van een jaar geleden verwachten marketeers 44 procent méér van het marketingbudget te gaan besteden aan directe kanalen. Ook bijzonder is dat we meer te weten komen over de mate waarin commerciële e-mails die onze panelleden versturen, daadwerkelijk worden bekeken. De benchmark toont aan dat marketeers hier nog winst kunnen behalen.’

Aan de tweede editie van de DM Barometer, over het eerste kwartaal van 2006, hebben 133 marketeers meegewerkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in