Checklist voor bedrijfsblogs


Tijdens het recente Fusion 2005 congres (nog steeds op de site: "Binnenkort zijn hier de foto's van het evenement te bekijken.") spraken onder meer Microsoft, Frankwatching en Tulip al wijze woorden over blogging in bedrijven. Een goede aanvulling daarop is het stappenplan op Marketingsherpa.com van Lisa Poulson, de bazin van Burson-Marsteller.
Het is een serie nuttige tips vanwege de nuchtere vragen die ze stellen: waarom begin je aan blogging en wat wil je ermee bereiken? Kun je je huidige waarden en activiteiten zoals public relations er werkelijk mee versterken?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIk frons wel even de wenkbrauwen bij de tip dat je bij een vergadering om over blogs te besluiten behalve een jurist, personeelszaken en marketing ook een 'persoon van een vakbond' erbij moet zetten, wellicht te vertalen met 'lid van de Ondernemingsraad'.
Mooi is de oproep om toch vooral een 'uniek geluid' toe te voegen aan de blogosfeer, ofschoon Lisa Poulson anderzijds het voor haar verwerpelijke voorbeeld geeft van de baas van een bedrijf die een andere mening over een onderwerp verspreidt dat zijn eigen p.r.-mensen doen.
Zou dat echt erg zijn, vraag ik me af? Of nog een stap verder: moet het moeilijke gedoe met geforceerde uitingen die we public relations noemen niet op de helling zetten en dat lekker vervangen door bloggen?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid