Overslaan en naar de inhoud gaan

Checklist voor bedrijfsblogs

Tijdens het recente Fusion 2005 congres (nog steeds op de site: "Binnenkort zijn hier de foto's van het evenement te bekijken.") spraken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens het recente (nog steeds op de site: "Binnenkort zijn hier de foto's van het evenement te bekijken.") spraken onder meer Microsoft, Frankwatching en Tulip al wijze woorden over blogging in bedrijven. Een goede aanvulling daarop is het van Lisa Poulson, de bazin van Burson-Marsteller.

related partner content for mobile comes here

Het is een serie nuttige tips vanwege de nuchtere vragen die ze stellen: waarom begin je aan blogging en wat wil je ermee bereiken? Kun je je huidige waarden en activiteiten zoals public relations er werkelijk mee versterken?

Ik frons wel even de wenkbrauwen bij de tip dat je bij een vergadering om over blogs te besluiten behalve een jurist, personeelszaken en marketing ook een 'persoon van een vakbond' erbij moet zetten, wellicht te vertalen met 'lid van de Ondernemingsraad'.

Mooi is de oproep om toch vooral een 'uniek geluid' toe te voegen aan de blogosfeer, ofschoon Lisa Poulson anderzijds het voor haar verwerpelijke voorbeeld geeft van de baas van een bedrijf die een andere mening over een onderwerp verspreidt dat zijn eigen p.r.-mensen doen.

Zou dat echt erg zijn, vraag ik me af? Of nog een stap verder: moet het moeilijke gedoe met geforceerde uitingen die we public relations noemen niet op de helling zetten en dat lekker vervangen door bloggen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in