Overslaan en naar de inhoud gaan

Sceptische consumenten zwichten voor emotie

Lang niet iedereen gelooft wat er in de reclame wordt verteld. Heel wat consumenten zijn zo sceptisch dat ze alle informatie van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel reclame aan strengere restricties moet voldoen dan journalistiek, zijn er heel wat consumenten die sceptisch zijn over datgene wat adverteerders hen vertellen. Zo sceptisch dat ze op voorhand niet geloven wat de reclame ze vertelt. Die scepsis is niet nieuw. Al zolang reclame bestaat, zijn er mensen die vraagtekens zetten bij de inhoud van commerciële boodschappen. Toch is er voor adverteerders reden deze ontwikkeling serieus te nemen. Want de kans is groot dat, naarmate de hoeveelheid reclame toeneemt, het aantal sceptici verder zal stijgen. Dus rijst de vraag hoe adverteerders nu met deze groep twijfelaars om moet gaan. Onderzoek wijst uit dat het weinig uithaalt de sceptici te benaderen met reclame die meer informatief van karakter is: ze geloven het toch niet. Beter is om ze te benaderen met reclame waarin emotionele appeals verwerkt zijn. Met emoties kun je het nu eenmaal moeilijk oneens zijn.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Advertising

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in