Overslaan en naar de inhoud gaan

SBS geeft lengte reclameblok aan

Voortaan kan de kijker bij SBS beter berekenen of die plaspauze of koffiezetpauze tijdens de reclame wel echt haalbaar is voordat het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voortaan kan de kijker bij beter berekenen of die plaspauze of koffiezetpauze tijdens de reclame wel echt haalbaar is voordat het programma weer begint.

related partner content for mobile comes here

SBS Broadcasting (SBS6, Net5, Veronica) is namelijk het nieuwe jaar begonnen met een nieuw reclameregime.

Zondagavond tijdens de nieuwe SBS6-serie Rome werden de kijkers voor het eerst geconfronteerd met de zogenoemde power break; een reclameblok dat slechts twee minuten duurt en ook als zodanig wordt aangekondigd.

'Hele korte reclame...binnen twee minuten terug', kregen de kijkers zondag te zien.

Volgens een SBS-woordvoerster betreft het een proef.

'Adverteerders hebben ons duidelijk gemaakt dat ze meer zichtbaarheid willen. In een blok van twee minuten is plaats voor ongeveer vier spotjes en daarbinnen vallen ze natuurlijk meer op dan in een groot blok. Een bedrijf kan het hele blok ook in z'n geheel claimen', aldus de woordvoerster maandag.

SBS test of de power break aanslaat. Het risico bestaat namelijk dat kijkers wegzappen, omdat ze precies weten wanneer ze weer terug moeten keren om het oorspronkelijke programma te volgen.

En dat kan natuurlijk niet?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in