SBS geeft lengte reclameblok aan


Voortaan kan de kijker bij SBS beter berekenen of die plaspauze of koffiezetpauze tijdens de reclame wel echt haalbaar is voordat het programma weer begint.
SBS Broadcasting (SBS6, Net5, Veronica) is namelijk het nieuwe jaar begonnen met een nieuw reclameregime.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZondagavond tijdens de nieuwe SBS6-serie Rome werden de kijkers voor het eerst geconfronteerd met de zogenoemde power break; een reclameblok dat slechts twee minuten duurt en ook als zodanig wordt aangekondigd.
'Hele korte reclame...binnen twee minuten terug', kregen de kijkers zondag te zien.
Volgens een SBS-woordvoerster betreft het een proef.
'Adverteerders hebben ons duidelijk gemaakt dat ze meer zichtbaarheid willen. In een blok van twee minuten is plaats voor ongeveer vier spotjes en daarbinnen vallen ze natuurlijk meer op dan in een groot blok. Een bedrijf kan het hele blok ook in z'n geheel claimen', aldus de woordvoerster maandag.
SBS test of de power break aanslaat. Het risico bestaat namelijk dat kijkers wegzappen, omdat ze precies weten wanneer ze weer terug moeten keren om het oorspronkelijke programma te volgen.
En dat kan natuurlijk niet?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid