Overslaan en naar de inhoud gaan

Funshopping populair onder hoog opgeleide jonge vrouwen

Naast werken, onderwijs, huishoudelijke taken, zorg, verzorging, slapen en eten blijft voor de Nederlander volgens het Sociaal Cultureel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een groeiend deel daarvan gaat naar het ‘recreatief winkelen’, oftewel ‘funshopping’.

related partner content for mobile comes here

Uit exclusief onderzoek van GfK voor MarketingOnline, blijkt dat 54 procent van de Nederlanders van 12 jaar en ouder wel eens recreatief winkelt. Dit aantal is vergelijkbaar met het percentage wat wel eens naar de bioscoop gaat of wat wel eens beurzen en rommelmarkten bezoekt.

Wanneer een nadere uitsplitsing gemaakt wordt naar mannen en vrouwen valt op dat er beduidend meer vrouwen dan mannen recreatief de winkelstraten bevolken (62 procent tegen 45 procent).

Als naar leeftijdsverdeling gekeken wordt dan blijkt onder de groep van 20-29 jaar het funshoppen veruit het populairst. Maar liefst 70 procent van de twintigers vindt dit een aantrekkelijke vrijetijdsbesteding.

Het recreatief winkelen neemt af vanaf 30 jaar. Opvallend is dat dit voor mannen in de leeftijdsgroep van 30-39 jaar pas later geldt, zij raken na hun 40ste jaar minder geïnteresseerd in funshoppen.

Misschien zou verwacht worden dat meer mensen in de drie grote steden geneigd zouden zijn te funshoppen.

De cijfers bewijzen het tegendeel. Koploper in funshoppen is het Zuiden. Maar de relatieve verschillen zijn beperkt.

Ook kan gesteld worden dat hoe hoger de opleiding (en het inkomen), hoe hoger het percentage recreatief winkelenden. Zo funshopt 59 procent van de hoogopgeleiden tegen 41 procent van de laagopgeleiden.

De voor winkeliers meest interessante groep funshoppers zijn de jonge hoog opgeleide vrouwen. Bijna 81 procent van deze vrouwen doet aan funshopping.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in