Vraag naar groener rijden
De verkoop van dieselvoertuigen is in de afgelopen jaren gestegen, mede doordat de prestatie van de motoren verbeterd is en ze niet meer zo’n afgrijselijke herrie maken. Maar hoewel Honda UK al 15 procent van zijn verkopen in dieselvoertuigen doet, ligt daar niet de toekomst als het gaat om milieuvriendelijkheid, meent hoofd marketing Simon Thompson. Want met dieselmotoren is de door de regering beoogde terugdringing van kooldioxide-uitstoot niet haalbaar, zegt hij. De oplossing ligt volgens hem bij waterstof- en hybride motoren. Niet volgens marketingdirecteur Mark Hall van Toyota GB. Weliswaar vertoont de hybride Toyota Prius een zeer gezonde groei, maar diesel blijft vanwege zijn gevorderde technologische ontwikkeling een belangrijke rol spelen. Toyota is bezig met de ontwikkeling van een hybride dieselmotor. Een ‘natuurlijke stap’, volgens Hall.
Maar de consument koopt helaas nog steeds vooral op prijs. Simon Thompson heeft zijn hoop gevestigd op de generatie die nog geen rijbewijs heeft. ‘De huidige consument heeft een laissez-faire houden ten aanzien van het milieu. Maar voor 9- tot 18-jarigen staat het bovenaan de prioriteitenlijst.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaBron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid