Overslaan en naar de inhoud gaan

Vraag naar groener rijden

De benzineprijzen blijven maar stijgen, dus ook de vraag naar zuinige, milieuvriendelijke auto’s.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verkoop van dieselvoertuigen is in de afgelopen jaren gestegen, mede doordat de prestatie van de motoren verbeterd is en ze niet meer zo’n afgrijselijke herrie maken. Maar hoewel Honda UK al 15 procent van zijn verkopen in dieselvoertuigen doet, ligt daar niet de toekomst als het gaat om milieuvriendelijkheid, meent hoofd marketing Simon Thompson. Want met dieselmotoren is de door de regering beoogde terugdringing van kooldioxide-uitstoot niet haalbaar, zegt hij. De oplossing ligt volgens hem bij waterstof- en hybride motoren. Niet volgens marketingdirecteur Mark Hall van Toyota GB. Weliswaar vertoont de hybride Toyota Prius een zeer gezonde groei, maar diesel blijft vanwege zijn gevorderde technologische ontwikkeling een belangrijke rol spelen. Toyota is bezig met de ontwikkeling van een hybride dieselmotor. Een ‘natuurlijke stap’, volgens Hall.

related partner content for mobile comes here

Maar de consument koopt helaas nog steeds vooral op prijs. Simon Thompson heeft zijn hoop gevestigd op de generatie die nog geen rijbewijs heeft. ‘De huidige consument heeft een laissez-faire houden ten aanzien van het milieu. Maar voor 9- tot 18-jarigen staat het bovenaan de prioriteitenlijst.’

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in