Overslaan en naar de inhoud gaan

Google neemt belang in AOL

Zoekmachine Google koopt voor een miljard dollar (833 miljoen euro) een belang van 5 procent in Time Warners’ internetprovider AOL.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

AOL maakt sinds mei 2002 gebruik van de zoektechnologie van Google. Beide bedrijven verdienen veel geld via het advertentiesysteem Adwords. Google betaalt AOL elke keer als een AOL-internetter op een gesponsorde link klikt. Tevens laat Google adverteerders bieden op zoekwoorden in AOL Search.

related partner content for mobile comes here

Om zijn eigen positie te beschermen, besloot Google zelf te bieden op AOL. Google bezit een fors groter marktaandeel dan MSN Search.

AOL heeft Google nodig om de omzetten flink op te krikken. In 2001 fuseerden Time Warner en AOL. Sinds die tijd gaat het slecht met de grootste internetprovider van Amerika, met 27 miljoen klanten. Het bedrijf raakte veel abonnees kwijt aan goedkopere internetproviders (Volkskrant).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in