Geen kerstcadeau eenderde van werknemers


Bij werkgevers die wél wat geven, is dat in de helft van de gevallen een zaak waar de directie zélf nauw bij betrokken is. De secretaresse is maar in een op de vijf gevallen verantwoordelijk voor de keuze van de kerstattentie. Het onderzoek laat verder zien dat de waarde van het kerstgeschenk gemiddeld tussen de € 25,- en € 50,- ligt. Slechts in 5 procent van de bedrijven worden geschenken gegeven van gemiddeld meer dan vijf tientjes. Ruim 70 procent van de werkgevers geeft ongeveer hetzelfde bedrag uit als vorig jaar. Maar 14 procent tast dit jaar dieper in de buidel. De rest besteedt zelfs iets minder.
Ook heeft het onderzoek de rol die internet speelt bij het geefgedrag van bedrijven in kaart gebracht. Zo blijkt dat 18 procent van de ondervraagde bedrijven internet altijd gebruikt als inspiratiebron voor cadeau-ideeën. 55 procent van de bedrijven gebruikt internet af en toe om ideeën op te doen en 27 procent maakt geen gebruik van het web voor inspiratie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid