Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw medium: reclameduiven

Het klinkt hilarisch: getrainde duiven die langs ramen vliegen met een reclameboodschap aan hun staart.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De eerste mailing ging in een aantal van 9.000 uit: 'Reclameduiven heeft de beschikking over een groot aantal speciaal getrainde duiven, die klaar staan om al vliegende uw boodschap bij uw doelgroep onder de aandacht te brengen', staat in de brief, die 'Reclameduiven' als afzender meldt.

related partner content for mobile comes here

'Via lichtgewicht spandoeken is het mogelijk om teksten tot wel 18 tekens achter onze duiven te binden, zonder dat zij hier enige hinder van ondervinden', gaat het verder.

'Zij zullen vervolgens in grote groepen tegelijk los worden gelaten in de stad van uw keuze. De duiven kunnen ook langs het raam van een bepaald adres vliegen of samples uitdelen. Doelgroepgericht en uiterst effectief. Vraag dus snel een offerte aan en u kunt ze morgen al zien vliegen'.

Niet meteen de dieren- of vogelbescherming bellen. Want het betreft een actie van het vaktijdschrift .

Dit vakblad nam onlangs concurrent Incentive over en deze titel had in zijn bestand 9.000 abonnees, die het blad gratis kregen. De Adformatie Groep wil deze abonnementen overzetten naar AdfoResult en heeft ze dus aangeschreven met deze actie.

Na de eerste mailing volgde een brief met uitleg en de mogelijkheid tot een abonnement op AdfoResult.

Ik zag dat ReclameWeek het bericht over 'de duiven als medium' had opgenomen. Als nieuwsbericht.

De actie is bedacht door : Stef&Yona.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in