Overslaan en naar de inhoud gaan

Totale DM-bestedingen bijna ? 1 miljard

In de afgelopen twaalf maanden (november 2004 t/m oktober 2005) bedroegen de bruto mediabestedingen voor direct mail meer dan ? 972 miljoen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee is DM het op twee na grootste mediumtype na televisie en dagbladen. Dit blijkt uit de nieuw opgezette registratie van de bruto mediabestedingen voor direct mail door in samenwerking met .

related partner content for mobile comes here

Het is voor het eerst dat er nu ook inzicht is in de bestedingen voor direct mail. Voor het eerst is het ook mogelijk om een vergelijking te maken met andere mediumtypen. En is inzicht mogelijk in de volledige medi-amix van adverteerders.

Bij het analyseren van de bruto mediabestedingen van direct mail kan onderscheid gemaakt worden naar druk & handlingskosten en verspreidingskosten.

Uit een analyse over de afgelopen 12 maanden gebaseerd op de nieuwe registratie van DM blijkt dat de druk & handlingskosten ruim tweederde bedroegen, de verspreidingskosten bedroegen bijna eenderde.

De branches Retail (o.a. warenhuizen en mailinghouses) en Financiële Dienstverlening zijn met respectieve-lijk ? 98,7 miljoen en ? 70,4 miljoen de 'big spenders' binnen direct mail.

Voor beide geldt dat rond de 75 procent van alle mailings is gericht op consumenten. Voor alle branches geldt dat er gemiddeld 60 procent van het direct mail budget is gericht op consumenten en 40 procent op de zakelijke markt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in