Overslaan en naar de inhoud gaan

UPC opent jacht op schotelantennes

Onderzoeksbureau Ithaka onderzoekt in opdracht van UPC Nederland de komende maanden naar welke zenders Nederlanders van Turkse, Marokkaanse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoeksbureau onderzoekt in opdracht van de komende maanden naar welke zenders Nederlanders van Turkse, Marokkaanse en Kaapverdiaanse afkomst het liefst kijken.

related partner content for mobile comes here

De programma-aanbieders die het meeste genoemd worden, zullen door UPC benaderd worden om een gericht en goedkoop zenderpakket voor digitale tv-ontvangst te kunnen bieden. De decoder wordt gratis bijgeleverd.

De jacht op de schotelantennes is wat UPC betreft dus nu officieel begonnen.

Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij zo'n onderzoek?

Ithaka heeft de hulp ingeschakeld van zes woningcorporaties in Rotterdam, Hilversum, Alkmaar en Leeuwarden. Deze woningcorporaties hebben volgens UPC veel huurders met een Turkse, Marokkaanse en, vooral in Rotterdam, Kaapverdiaanse achtergrond. De corporaties zullen hun gegevens verstrekken, waarna het bureau langs de deuren gaat voor het afnemen van face-to-face onderzoek, in de te prefereren taal.

Daarnaast bezoekt Ithaka de verschillende gemeenschappen in koffiehuizen, buurthuizen bij moskeeën, bars en op markten. Maar er wordt ook een internetpanel ingezet.

Op basis van het onderzoek wil UPC medio 2006 een gericht aanbod aan etnische zenders kunnen doen.

Algemeen directeur Diederik Karsten van UPC Nederland: 'Als marktleider gaan we een stap verder. De kern van ons product is dat de consument maximale keuze en controle krijgt over het televisie- en informatieaanbod. Het tegemoet komen aan de specifieke wensen van klanten van niet-Nederlandse afkomst past in dit streven.'

De woningcorporaties die gegevens gaan verstrekken zijn: Woningbedrijf Rotterdam, de Nieuwe Unie, PWS Rotterdam, Nieuw Wonen Friesland, Woonwaard, Wo-ningstichting SVA en Atrium. Woningbedrijf Rotterdam (WBR) is blij met het initiatief, waarschijnlijk omdat bij succes het aantal schotels aan de buitenkant van flats aanzienlijk zal verminderen...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in