Volkskrant houdt niet van nieuwe abonnees
Goed, denk je op een dag, laat ik na vijf jaar zonder Volkskrant het weer eens proberen. Dan kun je nu een abonnement nemen op de elektronische krant waarbij je zaterdag toch het pak papier in de bus krijgt van de zaterdagkrant. Goed marketingidee, klinkt aantrekkelijk. Maar heeft de Volkskrant een hekel aan nieuwe lezers?
Het lijkt er wel op. Op de eerste plaats moet je je op Volkskrant.nl wezenloos zoeken naar de mogelijkheid om je te abonneren. Kennelijk is aan de Wibautstraat de redactie heer en mester en die beseft niet dat je met koeienletters op je homepage moet zetten dat je ook tegen betaling de krant online en op papier kunt nuttigen. Ze eten er toch van, die journalisten?
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuVervolgens is het nog een heel gedoe om je te abonneren. Je moet je profiel aanpassen, het invullen van het adres moet opnieuw en de bevestigingen kwamen knullig. Vervolgens had ik nog geen toegang tot de online krant. Dat bleek achteraf niet zo heel erg, want online een krant lezen is echt wennen. Zeker bij de Volkskrant, want die heeft er alles aan gedaan om haar rechten te beschermen. Zo kun je niet fragmenten knippen en plakken, bevreesd als de uitgever is voor pikken. Bij De Telegraaf kan dit wel.
Vervolgens kwam er een bevestiging van de Volkskrant met een excuus. De beloofde Wijnalmanak als welkomstgeschenk was uitverkocht. In de plaats daarvoor krijgt de nieuwe lezer een bon om een "...historische Voorpagina van de Volkskrant kunt bestellen. De Historische Voorpagina is een pagina van de Volkskrant naar keuze. Op de waardebon vindt u de instructies".
De krant biedt nog steeds nieuwe abonnees de Wijnalmanak als geschenk aan, zeker te moeilijk om dat op internet bij het aanmelden direct eerlijk te vertellen. Wat een krant onderscheidt van andere publicaties is...betrouwbaarheid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid