Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Communicatie steeds belangrijker in farma’

Marketeers uit de farmaceutische sector verwachten van reclame- en PR-bureaus zowel een creatieve vertaling van de USP's als strategisch…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van tijdschrift voor farma-marketeers TransMitter. Voor het onderzoek hield het tijdschrift eind 2005 een enquête onder 250 marketeers uit de farmaceutische sector. Naast de vraag wat de marketeers van hun bureaus verwachten, is een top vijf samengesteld van de beste farma-reclamebureaus, PR-bureaus en consultants in Nederland. Hill & Knowlton Nederland (PR) en Booster uit Den Haag (reclame) zijn uitgeroepen tot beste bureaus. De beste consultants komen hier ook vandaan. Marieke Quant van Hill & Knowlton is verkozen tot beste PR-adviseur, terwijl Boosters Jerry Boot wegloopt met de titel van beste reclameadviseur.

related partner content for mobile comes here

Ook signaleerden de onderzoekers enkele trends in de farmacie, die direct invloed hebben op de communicatie van farmaceuten. Zij noemen de regelgeving omtrent marketing voor medicijnen en schandalen die de geloofwaardigheid van farmaceuten aantasten (Vioxx). Voorts wijzen de onderzoekers op de afname van de vergoeding van medicijnen bij duurder wordende medicijnen en de rol die PR richting de overheid hierin kan spelen. Tot slot doen zij de algemene constatering dat farmaceuten het belang van communicatie steeds meer in gaan zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in