‘Communicatie steeds belangrijker in farma’
Dat blijkt uit een onderzoek van tijdschrift voor farma-marketeers TransMitter. Voor het onderzoek hield het tijdschrift eind 2005 een enquête onder 250 marketeers uit de farmaceutische sector. Naast de vraag wat de marketeers van hun bureaus verwachten, is een top vijf samengesteld van de beste farma-reclamebureaus, PR-bureaus en consultants in Nederland. Hill & Knowlton Nederland (PR) en Booster uit Den Haag (reclame) zijn uitgeroepen tot beste bureaus. De beste consultants komen hier ook vandaan. Marieke Quant van Hill & Knowlton is verkozen tot beste PR-adviseur, terwijl Boosters Jerry Boot wegloopt met de titel van beste reclameadviseur.
Ook signaleerden de onderzoekers enkele trends in de farmacie, die direct invloed hebben op de communicatie van farmaceuten. Zij noemen de regelgeving omtrent marketing voor medicijnen en schandalen die de geloofwaardigheid van farmaceuten aantasten (Vioxx). Voorts wijzen de onderzoekers op de afname van de vergoeding van medicijnen bij duurder wordende medicijnen en de rol die PR richting de overheid hierin kan spelen. Tot slot doen zij de algemene constatering dat farmaceuten het belang van communicatie steeds meer in gaan zien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid