Spellenmakers in reclamenet
Het gaat ineens hard met het adverteren in computerspellen. De grote producenten van videospellen THQ en Spark sloten overeenkomsten met Massive Inc. voor het online sturen van advertenties naar spelers van spellen.
Massive maakte vrijdag bekend dat Spark het Massive Network gaat gebruiken voor distributie van reclame in haar spellen. Spark is bekend van de titel Call of Duty.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaZojuist maakte Reuters bekend dat THQ haar klanten van reclame gaat voorzien. THQ is bekend van de titels 'Destroy All Humans!', 'SpongeBob SquarePants', 'World Wrestling Entertainment' en de racespellen Juiced en MX, en brengt in 2006 actiespel 'Saint's Row' uit.
Het gaat om 'dynamisch adverteren', dat wil zeggen actueel en zo veel mogelijk op de kenmerken van de speler toegesneden reclame. Deze markt zal in duizelingwekkend tempo groeien, volgens analisten mogelijk zelfs tot een omvang 3 miljard dollar mondiaal in 2010. Statisch adverteren in spellen, dat wil zeggen met reclame die bij de aankoop al in spellen is verweven, zou van 75 miljoen dollar dit jaar groeien tot minimaal 800 miljoen dollar in 2010.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid