Overslaan en naar de inhoud gaan

Spellenmakers in reclamenet

Het gaat ineens hard met het adverteren in computerspellen. De grote producenten van videospellen THQ en Spark sloten overeenkomsten met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat ineens hard met het adverteren in computerspellen. De grote producenten van videospellen en Spark sloten overeenkomsten met voor het online sturen van advertenties naar spelers van spellen.

related partner content for mobile comes here

Massive dat Spark het Massive Network gaat gebruiken voor distributie van reclame in haar spellen. is bekend van de titel Call of Duty.

Zojuist maakte dat THQ haar klanten van reclame gaat voorzien. THQ is bekend van de titels 'Destroy All Humans!', 'SpongeBob SquarePants', 'World Wrestling Entertainment' en de racespellen Juiced en MX, en brengt in 2006 actiespel 'Saint's Row' uit.

Het gaat om 'dynamisch adverteren', dat wil zeggen actueel en zo veel mogelijk op de kenmerken van de speler toegesneden reclame. Deze markt zal in duizelingwekkend tempo groeien, volgens analisten mogelijk zelfs tot een omvang 3 miljard dollar mondiaal in 2010. Statisch adverteren in spellen, dat wil zeggen met reclame die bij de aankoop al in spellen is verweven, zou van 75 miljoen dollar dit jaar groeien tot minimaal 800 miljoen dollar in 2010.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in