Forse oplagedaling landelijke AD


Hoi, instituut voor media auditing, maakte de cijfers gisteravond bekend. De grootste krant De Telegraaf zag de oplage in vergelijking met hetzelfde kwartaal een jaar eerder dalen van 775.757 naar 765.210. De zondageditie kon wel een stijging noteren: van 689.718 naar 709.158. Ook de Volkskrant moest fors terug: van 300.910 naar 288.781. NRC Handelsblad verloor ook weer terrein: van 246.597 in 2004/3 naar 242.463.
De oplage van Trouw steeg van 101.409 naar 104.222, die van Het Parool van 86.377 naar 86.618. Ook Het Financieele Dagbladzag de oplage stijgen: van 53.321 naar 55.697. Een daling was er voor Nederlands Dagblad: 35.709 naar 34.259. Reformatorisch Dagblad had wel een lichte stijging: 58.679 naar 58.894 exemplaren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe gratis dagbladen blijven het goed doen: Metro groeide hard van 292.561 naar 358.410, Spits van 292.201 naar 317.199.
Directeur Bernard van der Heijden van AD Nieuwsmedia zegt ‘niet ontevreden’ te zijn over de oplage van de fusiekrant. ‘Als je de vroegere titels bij elkaar op zou tellen, kom je uit op ongeveer 600.000 exemplaren’, schetst hij.
PCM laat weten dat het aantal betalende klanten van PCM in absolute zin met ruim 3 procent toeneemt door de groei van nieuwe, flexibele abonnementsvormen als E-paper en weekendabonnementen. De weekendabonnementen, die in verschillende varianten worden aangeboden, winnen ook aan populariteit.
Metro dankt de stijging van 19 procent aan ‘een effectieve groeistrategie’, waardoor de oplage ook tijdens de zomermaanden gewoon blijft doorgroeien. ‘Dit zal tevens een positief effect hebben op de bereikscijfers die later deze maand door het NOM zullen worden gepubliceerd,’ aldus Marcel den Hoed, commercieel directeur van Metro. ‘Metro zal blijven investeren in oplage en bereik en richt zich daarbij op de jong volwassenen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid