Overslaan en naar de inhoud gaan

Nog even wat marketingtrends voor 2006

2006 is in volle gang. Maar hier toch een lijstje met marketingtrends voor dit jaar. Van de communicatiestrategen van Foghound.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marktconcepten vs. nieuwe producten
Online muziekverkoop is een nieuw marktconcept. Daardoor is iPod zo succesvol.

related partner content for mobile comes here

Andere producten hebben gefaald. Niet omdat ze niet goed waren. Maar omdat hun marktconcept te smal was.

Ze hadden teveel een productfocus, waardoor ze te makkelijk geïmiteerd konden worden.

Consumenteninzichten vs. marktonderzoek
Conventioneel marktonderzoek is te traag en te oppervlakkig om snel veranderde markttrends bij te houden.

Het wordt daarom minder belangrijk. Er komt een focus op marktinzichten. Dus van symptoom naar onderliggende oorzaak.

Communities vs. blogs
Corporate blogs zijn vrij lastig te onderhouden. En zijn nog steeds redelijk zendergericht. Meer bedrijven kiezen daarom voor communities, waar consumenten helemaal 'los kunnen gaan'.

Ook omdat zo makkelijker de hierboven beschreven consumenteninzichten worden gevonden.

Betekenisgeven vs. promoten
Consumenten skippen reclame steeds vaker. Ze willen wel hulp in het maken van beslissingen. Bedrijven dienen een meer betekenisgevende rol aan te nemen.

Dat wil zeggen, consumenten helpen om de zin van de onzin te onderscheiden. Dit wordt vooral belangrijker voor bedrijven die dure of luxe goederen verkopen.

Leer het me vs. vertel het me
Psychologen stellen dat het voor onderwijs belangrijk is een onderwerp persoonlijk te maken, in een grotere context te zetten en deze emotie te geven.

Voor de marketer is nog een ding van belang. Betrokkenheid bij de boodschap creëren. Hierdoor wordt het meer een partnership dan een transactie.

De consument voelt zich beter geïnformeerd en vertrouwt deze het bedrijf eerder.

Podcasts vs. webinars
Downloadbare speeches en presentaties vervangen webinars die op een vaste tijd plaatsvinden. Mensen zijn simpelweg te druk om hun schema aan te passen.

Gedragsegmentatie vs. traditionele demografie
Focus je op het gedrag van consumenten om hem of haar te begrijpen. En minder op hun leeftijd, opleiding of sociale klassen.

Stem van de consument vs. stem van de onderneming.
Marketeers luisteren te lineair en formeel naar consumenten. Ze moeten zich ook focussen op de wijze dat consumenten iets zeggen.

Taalgebruik is van groot belang. Een consument kan over een klein probleem beginnen. Maar dit kan slechts een waarschuwing zijn van een groter, onderliggend probleem.

De analyse van consumentenfeedback moet intelligenter worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in