Ouderen pesten met marketing
"Als die man van UPC aanbelt gaat hij met doos en al de rozenstruiken in." Niet echt een kerstgedachte, en je moet het bij m'n vredelievende vader (75) ook wel vreselijk bont maken om hem zover te krijgen. En daar waren de marketeers van UPC in geslaagd. Dacht ik twee kerstdagen verstoken te blijven van marketingpraat, ging de discussie aan tafel ineens volop over opdringerige marketeers en over bijvoorbeeld hun grote geld dat het goeie ouwe Studio Sport had afgepikt.
UPC komt iedereen een digitale settopbox gratis aan de deur aanbieden, had m'n vader per brief mogen vernemen. Voor hem is dat slechts de volgende stap in de voor deze generatie ziekmakende commercialisering van televisie. En dan vooral het voetballen "waar toch geen lol meer aan is op die manier".
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEn over Neckermann bijvoorbeeld die maar een handdoek had toegestuurd: als m'n moeder (74) die wilde houden kon ze die met korting krijgen. Of ze dan maar even het bedrag per acceptgiro wilde overmaken. "Ze komen die handdoek maar persoonlijk ophalen van die Neckermann", wist ze strijdvaardig.
Niet vaak meer zijn m'n linkse moeder en rechtse vader het nog zo eens geweest, maar over aanbiedingen die bedrog blijken en lastige telefoontjes van 'die slijmjurken die je wat willen aansmeren' waren ze het roerend eens . Ook dat is een teken aan de wand. Hun kinderen weten inmiddels dat je dit soort marketeers een 'grote bek terug' moet geven. Ik heb de ouders net even bij de Infofilter blokkade opgegeven.
In elk geval bedankt, stelletje gajes van marketeers die dit soort dwangpraktijken toepassen: we hadden zo veel eensgezindheid met de kerst aan tafel niet verwacht ;-)
En nu het ding weer uit en gezellig het tweede kerstontbijt klaarmaken...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid