Overslaan en naar de inhoud gaan

Van den Ende weer in media

Joop van den Ende gaat weer geld steken in mediabedrijven. Zijn nieuw opgerichte investeringsmaatschappij voert sinds enkele weken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met zijn pas opgerichte investeringsmaatschappij Van den Ende & Deitmers wil Van den Ende de komende jaren 150 miljoen euro investeren in middelgrote, veelbelovende bedrijven, onder meer in de media.
Van den Ende (63) verdiende zes jaar geleden ruim 1,4 miljard euro met de verkoop van Endemol aan het Spaanse bedrijf Telefónica. Zijn anti-concurrentiebeding liep 1 januari af.

related partner content for mobile comes here

‘Joop mag op tv-gebied weer alles doen’, zegt zakenpartner Hubert Deitmers, die van 1995 tot vorig jaar in de raad van bestuur van Endemol zat. Het crossmedia-fonds van de nieuwe investeringsmaatschappij richt zich niet louter op mediabedrijven, maar ook op de daaraan gerelateerde sectoren internet, telecom en technologie. ‘Alles kruipt naar elkaar toe’, licht Deitmers toe, die het bedrijf gaat leiden. ‘De afnemers van toen, zoals de kabelbedrijven, zijn nu onze concurrenten.’

Van den Ende praat nu met Eyeworks van Reinout Oerlemans. Hij verwacht niet voor half maart uitsluitsel te kunnen geven over een eventueel te nemen belang. De vroegere tv-producent sluit wel uit dat zijn participatiemaatschappij een belang zal nemen in tv-bedrijf Talpa van John de Mol.
Bronnen: NRC Handelsblad/ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in