Arbeidsmarktcommunicatie Rijk naar Expertisecentrum


Dit centrum gaat fungeren als reclamebureau voor alle personeelsadvertenties van de ministeries en wordt verantwoordelijk voor de mediaplanning, -advies en -inkoop. Met de nieuwe werkwijze van de rijksoverheid is een 'belangrijke efficiencyslag' gemaakt, waarbij goedkoper wordt gewerkt.
In de nieuwe opzet rond personeelswerving zullen de ministeries bij vacatures voortaan het Expertisecentrum inschakelen, met eventueel een voorkeur voor de media waarin ze moeten worden geplaatst. Het Expertisecentrum clustert vervolgens de vacatures van de departementen en brengt ze in één advertentie onder. Als er zes ministeries in de zaterdageditie van de Volkskrant of Telegraaf een vacatureadvertentie willen plaatsen, worden deze gezamenlijk aangeboden, met de gebruikelijke inkoopkorting van minimaal 25 procent die de Rijksvoorlichtingsdienst bij media heeft bedongen. Er komt in de advertentie wel te staan voor welk ministerie een vacature is.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor deze dienst betalen de ministeries een marktconform tarief. De bestaande contracten met arbeidsmarktcommunicatiebureaus die werken voor de rijksoverheid zijn in het kader van deze operatie vorig jaar niet verlengd, aldus het Expertisecentrum. Diverse bureaus verliezen daarmee een belangrijke opdrachtgever. Hoeveel er wordt bezuinigd kon het Expertisecentrum nog niet zeggen.
Op 11 februari zal de nieuwe imago- en wervingcampagne 'Werken bij het Rijk' van start gaan, die een looptijd heeft van minimaal vier jaar. Het logo van Werken bij het Rijk wordt gehandhaafd, evenals de pay-off 'Als je verder denkt'. Wel komt er een nieuwe, lichtblauwe kleur voor de campagne. De boodschap van de campagne is dat het Rijk werkt aan oplossingen in de maatschappij. Er worden daarbij nieuwe doelgroepen aangeboord. Zo zal 'Werken bij het Rijk' zich ook richten op MBO-afgestudeerden en gaat de rijksoverheid de regio in. "Onderdelen van het rijk, zoals Rijkswaterstaat, hebben door heel Nederland uitvoeringsinstellingen", licht een woordvoerster toe."We gaan mensen duidelijk maken dat ze in hun eigen buurt bij het Rijk kunnen gaan werken. Mensen uit Noord-Brabant of Drenthe kunnen ook bij ons terecht, een baan bij de Rijksoverheid is zeker niet geen Haags gebeuren alleen."
De campagne, ontwikkeld door Euro RSCG, zal massamediaal worden gevoerd, via internet, televisie en de dagbladen. Het Expertisecentrum wilde tegenover Communicatie geen mededeling doen over het budget. "Daar is op dit moment nog geen zinnig woord over te zeggen."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid