
In Duitsland gaven kinderen en jongeren in 2005 samen 20 miljard euro uit. Ze investeren hun zakgeld in beauty, styling en mode, games, mp3-spelers, ringtones en snoep. Ze laten liever het ontbijt schieten dan dat ze zonder mobieltje het huis verlaten. Van volwassen neigingen tot bezuinigen of consumentenstaking hebben ze nog geen last. Het beïnvloeden kan al jong beginnen: uit onderzoek blijkt dat driejarigen al merklogo’s herkennen. Maar echt interessant wordt het vanaf 12 jaar, dan begint zich merkentrouw op te bouwen.
Hoe bereik je als adverteerder nu deze koopkrachtige en kooplustige consumenten?
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeSpecialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBIn elk geval is het een heel goed bereikbare generatie. Van de 11-12-jarigen heeft de helft al een mobiele telefoon; van de 13-22-jarigen al 84 procent, en een internetaansluiting is bij 65 procent van de 6-19-jarigen aanwezig. Om tv kun je niet heen om massa te creëren, maar dat is gelijk wel het duurste medium. Internet biedt ook goede mogelijkheden – veel grote bedrijven maar ook non-profitorganisaties werken met online clubs om kinderen aan zich te binden. Wel blijken de kosten van actualiseren, modereren en beveiligen van die sites kostbaarder dan gedacht. Voor mobiele marketing wordt een gouden toekomst voorspeld. Het is nog niet zover, maar straks komen de kids H&M niet meer voorbij zonder een persoonlijke superaanbieding op hun mobieltje te krijgen. Consumentenorganisaties en ouders zien het met gemengde gevoelens tegemoet: reclame komt zo wel heel direct binnen, er is geen ‘afkoelfase’ meer, zoals bij televisie.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee