Overslaan en naar de inhoud gaan

DE wil internetadvertenties dealer verbieden

Voedingsmiddelenconcern Sara Lee wil niet dat zijn klant Capriole Coffie-Service uit Delft de merknaam Douwe Egberts gebruikt als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf wil nu via de rechter voorkomen dat Capriole Coffee-Service het merk gebruikt als zoekwoord voor zoekmachine-advertenties. Ook het gebruik van Douwe Egberts in de tekst van de advertenties wil Sara Lee tegenhouden.

related partner content for mobile comes here

Hiermee blokkeert Douwe Egberts de internetadvertenties van zijn eigen dealers, vindt het bedrijf uit Delft. Capriole Coffee-Service verkoopt koffie en koffieautomaten van Douwe Egberts, maar ook van Nescafé, Illy en Max Havelaar. Om meer bezoekers te krijgen op zijn website adverteert de koffieleverancier bij onder meer Google, Ilse, Lycos en MSN met alle merken uit het assortiment.

‘In de afgelopen tachtig jaar hebben we met Douwe Egberts geadverteerd in folders, op briefpapier en op auto's’, zegt commercieel directeur P. Ultee. ‘Op internet mogen we als dealer niet adverteren van Douwe Egberts. We zijn op internet vaak beter te vinden dan de grote multinationals. Blijkbaar steekt dat bij onze leverancier (ANP).’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in