Merken worden niet bedreigd door private brands


Hij geeft in het januarinummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat woensdag verschijnt, zijn reactie op de opkomst van huismerken en ‘private brands’.
Den Hollander: ‘De discussie rondom huismerken gaat vaak gepaard met discussies over prijzen. Echter, prijs is niet allesbepalend. P&G heeft net een grootschalig onderzoek afgerond met 2.000 shoppers in Nederland. Prijs is belangrijk, maar slechts één van de componenten van toegevoegde waarde. Innovatie en onderscheidend vermogen zijn meer dan ooit van cruciaal belang. Dit is bepalend voor de mate van merkvoorkeur, ook ten opzichte van huismerken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS‘We moeten meer onderscheidend vermogen gaan creëren op onze merken. Dit begint met een duidelijke en breed gedragen definitie waar je merk nu voor staat en zou moeten staan in de toekomst. Het vormt de leidraad voor alle innovatie en marketing op het merk.’
In het Tijdschrift voor Marketing zijn meer reacties te lezen op de opkomst van de private brands en geeft Den Hollander ook zijn oplossing voor het probleem.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid