Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken worden niet bedreigd door private brands

'Als je alle discussies ziet rondom merken, kun je niet anders concluderen dat marketing en merken er nog nooit zo goed hebben voorgestaan.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij geeft in het januarinummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat woensdag verschijnt, zijn reactie op de opkomst van huismerken en ‘private brands’.

related partner content for mobile comes here

Den Hollander: ‘De discussie rondom huismerken gaat vaak gepaard met discussies over prijzen. Echter, prijs is niet allesbepalend. P&G heeft net een grootschalig onderzoek afgerond met 2.000 shoppers in Nederland. Prijs is belangrijk, maar slechts één van de componenten van toegevoegde waarde. Innovatie en onderscheidend vermogen zijn meer dan ooit van cruciaal belang. Dit is bepalend voor de mate van merkvoorkeur, ook ten opzichte van huismerken.

‘We moeten meer onderscheidend vermogen gaan creëren op onze merken. Dit begint met een duidelijke en breed gedragen definitie waar je merk nu voor staat en zou moeten staan in de toekomst. Het vormt de leidraad voor alle innovatie en marketing op het merk.’

In het Tijdschrift voor Marketing zijn meer reacties te lezen op de opkomst van de private brands en geeft Den Hollander ook zijn oplossing voor het probleem.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in