Overslaan en naar de inhoud gaan

Intel Inside wordt ‘Leap Ahead’

Intel stopt na 20 jaar met de slogan ‘Intel Inside’. Er voor in de plaats komt een nieuw logo en slogan met daarin ‘Leap ahead’. Op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe slogan en logo zijn onderdeel van een poging het merk te ‘re-branden’.
Het oude logo, dat 37 jaar oud is, wordt vervangen door alleen het woord ‘intel’, met dezelfde ‘swoop’ als in het huidige logo.

related partner content for mobile comes here

Het is voor het bedrijf een manier om de nadruk op Intel als processorbouwer te verminderen. Het nieuwe logo moet duidelijk maken dat Intel zich ook richt op consumentenelektronica en naast microprocessors ook chips maakt voor bijvoorbeeld laptops die wifi gebruiken voor internetgebruik.

Een woordvoerder van Intel: ‘Het is logisch dat onze brand verandert omdat het bedrijf zich ontwikkelt.’ De tekst ‘Leap ahead’ moet aangeven wat het bedrijf in het verleden heeft gedaan en wat het in de toekomst zal gaan doen.
Marketingbureau Interbrand schat dat de merknaam Intel 36 miljard dollar waard is. Het is daarmee de op vier na waardevolste merknaam ter wereld.

De term ‘inside’ zal niet volledig verdwijnen. Intel zal het blijven gebruiken, samen met het nieuw logo, naast de naam van processors, bijvoorbeeld: 'intel Pentium M inside.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in