Intel Inside wordt ‘Leap Ahead’


De nieuwe slogan en logo zijn onderdeel van een poging het merk te ‘re-branden’.
Het oude logo, dat 37 jaar oud is, wordt vervangen door alleen het woord ‘intel’, met dezelfde ‘swoop’ als in het huidige logo.
Het is voor het bedrijf een manier om de nadruk op Intel als processorbouwer te verminderen. Het nieuwe logo moet duidelijk maken dat Intel zich ook richt op consumentenelektronica en naast microprocessors ook chips maakt voor bijvoorbeeld laptops die wifi gebruiken voor internetgebruik.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Een woordvoerder van Intel: ‘Het is logisch dat onze brand verandert omdat het bedrijf zich ontwikkelt.’ De tekst ‘Leap ahead’ moet aangeven wat het bedrijf in het verleden heeft gedaan en wat het in de toekomst zal gaan doen.
Marketingbureau Interbrand schat dat de merknaam Intel 36 miljard dollar waard is. Het is daarmee de op vier na waardevolste merknaam ter wereld.
De term ‘inside’ zal niet volledig verdwijnen. Intel zal het blijven gebruiken, samen met het nieuw logo, naast de naam van processors, bijvoorbeeld: 'intel Pentium M inside.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid