Overslaan en naar de inhoud gaan

Uw asobak slurpt niet zo veel

Het gaat niet goed met de Chevy asobakken, ook bij ons beter bekend als de sport-utility vehicles (SUV's). Met de jaarwisseling begint…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat niet goed met de , ook bij ons beter bekend als de sport-utility vehicles (SUV's). Met de jaarwisseling begint General Motors het dus in de marketing voor het nieuwe model over een andere boeg te gooien.

related partner content for mobile comes here

GM gaat bedrukken hoe verschrikkelijk zuinig haar kindervrachtwagens wel zijn, zo (betaalde toegang). En dat moet ook bij andere nieuwe modellen van 2006 een speerpunt van de marketing worden.

General Motors gaat voor de 2007-editie van de de mare bestrijden dat deze bakken brandstofslurpers zijn.

Want dat ze te veel verorberen is helemaal niet waar. Volgens Mark LaNeve, de baas van GM's marketing & sales, heeft dit type auto heel GM het imago helpen geven dat het bedrijf het met het brandstofverbruik niet zo nauw neemt. Reden te meer om het over een andere boeg te gooien, ook al daar Aziatische concurrentie als Toyota wel al op de gestegen brandstofprijzen inspeelde.

Nu de brandstofprijzen zo hoog zijn, ook in de Verenigde Staten, is de tijd rijp om te bedrukken hoe efficiënt de SUV's wel zijn. Op oudejaarsavond begint de campagne op tv met NBC's New Year's Eve met tv-persoonlijkheid . Diezelfde dag zal GM in zo'n dertig regio's de dagbladen aanbieden in folie met reclame van Chevrolet: "New Year. New Tahoe".

Vanaf januari 2006 zullen ook de GM-dealers worden voorzien van materiaal zodat ze koper met de vraag 'heeft u nog een zuinig autootje voor mij?' kunnen verwijzen naar de Chevy Tahoe.

GM heeft reden om de bakens te verzetten want over november 2005 vielen de verkopen met ruim 7 procent terug ten opzichte van een jaar eerder, en de verkoop van SUV's en trucks daalde zelfs met 13.5 procent; daaronder die van de Chevy Tahoe met 20 procent.

En wat is dat zuinige verbruik dan precies van de 2007 Chevy Tahoe? GM beweert: 16 mijl per gallon in de stad en 22 mijl per gallon op de snelweg. We hebben dat maar even uitgerekend: 1 gallon ia nagenoeg 3,8 liter; 1 mijl 1,6 kilometer. Dus 6,7 kilometer per liter in de stad en 9,3 kilometer per liter op de snelweg. Of nog beter: 15 liter per 100 kilometer in de stad tot 10,75 liter daarbuiten. Toch?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in