Overslaan en naar de inhoud gaan

Gedragscode voor media auditing

De BVA komt met een gedragscode voor media auditing. De richtlijn moet de werkwijze van media auditing-bureaus transparant maken voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Bart van der Gaag, mediaspecialist van de BVA, is een gedragscode wenselijk omdat sinds kort meerdere partijen zich bezighouden met media auditing. Naast Media Audits is er sinds eind vorig jaar ook Media Benchmark. ‘Internationaal bestaat er al een code of conduct. Die dient als inspiratie voor de Nederlandse code.’ Van der Gaag wil nog niet ingaan op de inhoud.

related partner content for mobile comes here

Media Audits heeft het concept van de richtlijn al goedgekeurd, zegt managing director Dick Braam. ‘Het is belangrijk om voor duidelijkheid in de markt te zorgen. Wij hebben trouwens al vanaf de dag van de oprichting een eigen gedragscode, die zo mogelijk nog strenger is dan die van de BVA.’
Ook Media Benchmark kan zich ‘in grote lijnen’ vinden in het concept, zegt oprichter Wilma de Haas. ‘Het is heel goed dat er een gedragscode komt.’ Overigens tekent De Haas aan dat haar bureau niet doet aan auditing, maar aan benchmarking, wat volgens haar toch iets anders is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in