Gedragscode voor media auditing


Volgens Bart van der Gaag, mediaspecialist van de BVA, is een gedragscode wenselijk omdat sinds kort meerdere partijen zich bezighouden met media auditing. Naast Media Audits is er sinds eind vorig jaar ook Media Benchmark. ‘Internationaal bestaat er al een code of conduct. Die dient als inspiratie voor de Nederlandse code.’ Van der Gaag wil nog niet ingaan op de inhoud.
Media Audits heeft het concept van de richtlijn al goedgekeurd, zegt managing director Dick Braam. ‘Het is belangrijk om voor duidelijkheid in de markt te zorgen. Wij hebben trouwens al vanaf de dag van de oprichting een eigen gedragscode, die zo mogelijk nog strenger is dan die van de BVA.’
Ook Media Benchmark kan zich ‘in grote lijnen’ vinden in het concept, zegt oprichter Wilma de Haas. ‘Het is heel goed dat er een gedragscode komt.’ Overigens tekent De Haas aan dat haar bureau niet doet aan auditing, maar aan benchmarking, wat volgens haar toch iets anders is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid