Effectief omgaan met onzekerheid loont
De omkooppraktijken waren een doorn in het oog van de grote platenmaatschappijen, die juist hun geld hadden gezet op het nieuwe medium televisie. Hoewel zij zelf ook een lange geschiedenis van 'payola' achter de rug hadden, wisten ze de omkooppraktijken op de agenda te zetten van het Amerikaanse congres, dat een grootschalig onderzoek gelastte.
De dj’s vielen door de mand. Hun gekoesterde imago van bestrijders van het grootkapitaal en de gevestigde orde maakte plaats voor een reputatie van geldwolven. Aan de samenwerking tussen de opkomende lokale radiozenders en de kleine, onafhankelijke platenmaatschappijen kwam een abrupt einde. Dit bood ruimte voor de grote platenmaatschappijen om deze lokale stations te veroveren en hun hegemonie te herstellen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaPromovendus Joeri Mol onderzocht het schandaal als praktijkvoorbeeld van het proces van waardebepaling in economische markten en de strategische implicaties hiervan voor bedrijven. Daarin staat de onzekerheid bij de waardebepaling centraal. In het proefschrift beschrijft Mol in hoeverre die het strategisch gedrag van producenten beïnvloedt. Het effectief omgaan met onzekerheid is, zo concludeert hij, een belangrijke determinant van strategisch handelen en het bereiken van concurrentievoordelen door producenten.
Mol zal 12 januari aan de Rijksuniversiteit Groningen op dit onderwerp promoveren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid