Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingwerkelijkheid overtreft verbeelding

The Onion is mijn favoriete satyrische internetkrant, onovertroffen in absurdistische berichtgeving. Zie bijvoorbeeld NASA Completely…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

The Onion is mijn favoriete satyrische internetkrant, onovertroffen in absurdistische berichtgeving. Zie bijvoorbeeld , of .

related partner content for mobile comes here

Maar sinds kort kunnen we ook voorspellende waarde aan de Onion-mix toevoegen. Kijk maar eens naar , een artikel dat dateert van 18 februari 2004 dat haarscherp de gedachtengang achter Gillettes huidige campagnes beschrijft.

Gillette is overigens niet vies van het gebruik van nieuwe media met PR-achtige technieken. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar , dat 'toevalligerwijs' allerlei belevenissen met Gillette-mesjes beschrijft.

Ook aardig om te zien dat de werkelijkheid nog steeds alle verbeelding overtreft: de nieuwe Gillettes hebben geen 5, zoals The Onion destijds voorspelde, maar 6 mesjes.

Maar humor heeft het laatste woord: als je 'Gillette 5 blades' googelt, , ver boven alle Gillette-sluikreclames.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in