Interactieve Televisie. Zijn de Marketeers er al klaar voor?
Eigenlijk kennen wij in Nederland drie oplossingen die het mogelijk maken om Interactieve Televisie in onze huiskamer te krijgen.
Aan de ene kant hebben wij Tele2/Versatel die een fantastisch stuk werk gedaan hebben om hun platform in de lucht te brengen. Technisch is dat nog steeds een hoogstandje van Nederlandse bodem. Hoewel de verkoopresultaten nu niet halen wat er van verwacht werd, kan dat nog komen sinds er een uitgebreider TV aanbod is.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBasis is hierbij het traditionele TV aanbod met Video on Demand en Voetbals als een soort Narrow Casting fenomeen.
Aan de andere kant hebben wij Microsoft met Windows Media Centre en de PCZapper welke de PC op je TV scherm brengen. Basis is hierbij PC/Internet content.
Wanneer je naar deze ontwikkelingen kijkt, dan valt mij momenteel op dat er eigenlijk helemaal niets nieuws gebeurt en zie ik contentmatig weinig initiatieven ontstaan.
Op een uitzondering na: Rabobank TV in Spotlight van Media Centre.
Eindelijk hebben we echte interactie ter beschikking om in de huiskamer rechtstreeks met de consument in contact te gaan. Een droom die wij als marketeer eigenlijk al jaren koesteren.
Tele2/Versatel draait nu sinds ruim een half jaar, Media Centre is al langere tijd op de markt en PCZapper bestaat ook al langer dan een jaar.
Wat moet er gebeuren om de marketeers wakker te schudden?
Moeten er meerdere initiatieven gestart worden zoals de BVA gedaan heeft met haar Broadband Vital Advertisers masterclasses, of laten wij ons weer in het jasje van de traditionele TV partijen dringen? En dus uiteindelijk de rekening betalen en alle zeggenschap over de TV kwijt zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid