Overslaan en naar de inhoud gaan

Interactieve Televisie. Zijn de Marketeers er al klaar voor?

Door gastblogger Hennie van Velzen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eigenlijk kennen wij in Nederland drie oplossingen die het mogelijk maken om Interactieve Televisie in onze huiskamer te krijgen.

related partner content for mobile comes here

Aan de ene kant hebben wij Tele2/Versatel die een fantastisch stuk werk gedaan hebben om hun platform in de lucht te brengen. Technisch is dat nog steeds een hoogstandje van Nederlandse bodem. Hoewel de verkoopresultaten nu niet halen wat er van verwacht werd, kan dat nog komen sinds er een uitgebreider TV aanbod is.

Basis is hierbij het traditionele TV aanbod met Video on Demand en Voetbals als een soort Narrow Casting fenomeen.

Aan de andere kant hebben wij Microsoft met Windows Media Centre en de PCZapper welke de PC op je TV scherm brengen. Basis is hierbij PC/Internet content.

Wanneer je naar deze ontwikkelingen kijkt, dan valt mij momenteel op dat er eigenlijk helemaal niets nieuws gebeurt en zie ik contentmatig weinig initiatieven ontstaan.

Op een uitzondering na: Rabobank TV in Spotlight van Media Centre.
Eindelijk hebben we echte interactie ter beschikking om in de huiskamer rechtstreeks met de consument in contact te gaan. Een droom die wij als marketeer eigenlijk al jaren koesteren.

Tele2/Versatel draait nu sinds ruim een half jaar, Media Centre is al langere tijd op de markt en PCZapper bestaat ook al langer dan een jaar.
Wat moet er gebeuren om de marketeers wakker te schudden?
Moeten er meerdere initiatieven gestart worden zoals de BVA gedaan heeft met haar Broadband Vital Advertisers masterclasses, of laten wij ons weer in het jasje van de traditionele TV partijen dringen? En dus uiteindelijk de rekening betalen en alle zeggenschap over de TV kwijt zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in