Overslaan en naar de inhoud gaan

Beurzen in de lift

Bijna vier op de tien bedrijven in Nederland maken regelmatig gebruik van beurzen, blijkt uit onderzoek in opdracht van Fbtn en ESAH.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe groter het bedrijf, des te eerder zal het beurzen inzetten als communicatie-instrument. Bij bedrijven met meer dan 100 werknemers is dat percentage zelfs 63 procent. Het is een van de uitkomsten van een grootschalig onderzoek dat in opdracht van FbtnFbtn, branchevereniging Beurzen en Evenementen in Nederland, en ESAH, Exhibition Services Association Holland, gehouden is onder 544 bedrijven in Nederland.

related partner content for mobile comes here

In een eerder onderzoek (Beurzen in de Branding - 1993) was nog slechts 24,1 procent van het bedrijfsleven geregeld betrokken bij deelname aan beurzen. Uit het onderzoek blijkt ook dat persoonlijke verkoop het meest gehanteerde marketingcommunicatie-instrument is (63 procent). Internet is met 50 procent een goede tweede.

Interessant is te zien hoe exposanten naast hun beursdeelname vooral internet (80 procent) en persoonlijke verkoop (72 procent) inzetten als marketingcommunicatie-instrument.

Adverteren scoort 62 procent en direct marketing 49 procent. Per gebruikersgroep is gevraagd naar het belang dat aan het ingezette marketingcommunicatie instrument wordt gehecht. Hoog scoren persoonlijke verkoop, bedrijfsevenement in eigen huis (wel laag gebruikt), internet, reclame op radio en televisie en public relations. Ook het belang dat men aan beurzen hecht, is hoog. Sponsoring, vierde als het gaat om gebruik, scoort het laagst in belang.

Kijkend naar de toekomst geven exposanten de grootste kansen opnieuw aan internet (88 procent), gevolgd door persoonlijke verkoop, public relations, direct marketing en beurzen. Onderaan treffen we sponsoring, congressen, reclame op radio en televisie, buitenreclame en adverteren in dagbladen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in