Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe fairmelk steunt agrarische doelen

De biologische zuivelfabrikant Vecozuivel uit Leusden gaat ‘fairmelk’ op de markt brengen, waarvan de meeropbrengst naar agrarische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Trouw. Vecozuivel verwerkt jaarlijks 12 miljoen liter melk en levert aan supermarkten, horeca en bedrijven als de KLM. De zuivelfabrikant wil vijf cent per liter meer gaan vragen aan de klant. Dat geld wordt gestort in een fonds, legt verkoopleider Henk Bijl uit tegenover Trouw: “Daarvan kunnen we belangrijke projecten betalen waar onze boeren nu niet aan toekomen." Het initiatief voor de boerenfairmelk komt van de twintig boeren die leveren aan de biologische zuivelaar uit Leusden. Zij hebben het idee afgekeken van collega's in Sauerland, die hun omzet dankzij het initiatief maar liefst twintig procent zagen stijgen. Volgens Bijl komt dat omdat de consument zag hoe de boeren investeerden in hun regio.

related partner content for mobile comes here

Vecomel wil zijn klanten niet tot de meerprijs verplichten. Supermarkten die meedoen krijgen tegen betaling zegeltjes, die op het melkpak kunnen worden geplakt. Zo weet de consument dat het om fairmelk gaat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in