Overslaan en naar de inhoud gaan

Nokia leert netwerkproviders een lesje over trouw

Nokia doet het goed in verreweg de meeste van 's werelds markten, maar voor een beursgenoteerd bedrijf moet het natuurlijk altijd beter. In…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De VS zijn voor Nokia prioriteit nummer 1, blijkt uit een . Speerpunt daarbij is de N91, waarvan Nokia hoopt dat die een iPod-achtige uitstraling zal blijken te hebben.

related partner content for mobile comes here

Maar , blijkt uit een bijzonder interessant onderzoek dat Nokia heeft laten doen in vijf belangrijke markten op vier continenten.

Nokia onderscheidt vijf essentiele factoren, in volgorde van belangrijkheid:
- Belpakket
- Merkimago van de netwerkprovider
- Telefoon zelf
- Netwerkkwaliteit
- Prijsaspecten

Met name de factor 'prijs' blijkt veel minder belangrijk bij het binden van bestaande klanten (met uitzondering van de VS is dat bijna 100% van de populatie in de belangrijkste markten) dan bij acquisitie.

In de praktijk blijkt dat consumenten meer aandacht besteden aan de keuze van de netwerkprovider dan de keuze van het toestel. Dat blijkt ook al uit het feit dat drieeneenhalf van de vijf essentiele loyalty-factoren (prijs is gedeeld) met de operator te maken hebben.

Bijzonder verrassend resuktaat uit de studie was het feit dat prepaidklanten in de praktijk trouwer blijken dan abonnementsklanten. Komt waarschijnlijk door de intense concurrentie en dito verlokkingen bij de werving van abonnees. Prepaidklanten worden minder zwaar belegerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in