Overslaan en naar de inhoud gaan

Klimaathypotheek en klimaat creditcard

ABN Amro, ING en Rabobank laten op aandringen van Milieudefensie hun licht schijnen over de ontwikkeling van ‘ klimaatvriendelijke'…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het Financieele Dagblad. De initiatieven vinden plaats in het kader van het recent gestarte tweejarige klimaatproject , waaraan 45 goede doelen organisaties meewerken. 'Hier' wordt gesteund door de Postcode Loterij, die euro 16 mln euro in het project steekt. De campagne moet helder krijgen hoe we ons in Nederland, maar ook in andere landen op de wereld, kunnen aanpassen aan de klimaatveranderingen en hoe erger kan worden voorkomen. Doel het project is dat zoveel mogelijk Nederlanders ervan overtuigd raken dat klimaatverandering aan te pakken valt. Daarbij wordt ernaar gestreeft dat het publiek ook zelf de handen uit de mouwen steekt en dicht bij huis actie onderneemt.
Wat betreft de samenwerking met banken meldt campagneleider Donald Pols van Milieudefensie meldt tegenover FD dat het uniek dat de milieubeweging op deze wijze met banken samenwerkt: “Normaal voeren we eerst actie, zeggen we wat ze volgens ons fout doen. Nu stellen we doelen en proberen samen methoden te ontwikkelen om die doelen te bereiken.”?

related partner content for mobile comes here

Naast de klimaathypotheek wordt ook gestudeerd op de haalbaarheid van een klimaat-creditcard, waarmee milieuvriendelijke activiteiten worden gesteund. Verder wordt gedacht over het opzetten van een klimaatfonds, waar klanten geld in kunnen storten om milieuvervuilende activiteiten, zoals vliegreizen, te compenseren. Dat fonds zou moeten investeren in duurzame energie in ontwikkelingslanden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in